fallback

Ръстът в продажбите на бира остава над 20 на сто

За пореден месец лидер на пазара е Загорка с продадени 159 025 хектолитра през април; Каменица си връща второто място

10:49 | 16.05.07 г.
Автор - снимка
Създател

Продажбите на компаниите, членове на Съюза на пивоварите в България, достигат до 1,366 млн. хектолитра бира за първите четири месеца на годината, което представлява ръст от малко над 22 на сто спрямо същия период на миналата година, показват данните на съюза. През първото четиримесечие на 2006 г. са продадени 1,119 млн. хектолитра пиво. Ръстът на продажбите за четиримесечието е по-малък от този за тримесечието на тази година, но все още е впечатляващ.

Намаляването на темпа на продажбите се дължи на по-слабия растеж през април тази година спрямо същия месец на миналата. Тазгодишните априлски продажби на бира са 478 602 хектолитра, с почти седем процента по-високи от съответния месец на 2006 г., когато са били за 447 371 хектолитра. Още в началото на тази година от съюза на пивоварите предвидиха ръст от 10 на сто за годината, но първите три месеца бяха изненадващо добри.

За пореден месец водачът по продажби на българския пазар е „Загорка” АД. През април компанията е реализирала 159 025 хектолитра бира, а за четиримесечния период – 450 019 хектолитра. Износът на компанията за месеца е 167 хектолитра, докато за март той е бил 130 хектолитра.

“Каменица” АД си връща втората позиция в национален мащаб с продадени през април 139 867 хектолитра бира, като с този резултат компанията събира общи продажби за четирите месеца от 370 451 хектолитра. Тази компания обаче е лидер по износ през тази година с 2242 хектолитра за април и 5185 хектолитра за периода.

Общите продажби на “Карлсберг България” за периода януари – април достигат до 381 933 хектолитра, което дава на компанията втора позиция за периода, но за април тя отстъпва едно място със 123 820 хектолитра. “Болярка –ВТ” държи четвъртата позиция сред членовете на съюза на пивоварите с продажби на 46 476 хектолитра за април и 139 757 хектолитра за периода. Великотърновската пивоварна отчита и 1578 хектолитра износ за месеца, сериозно евеличение спрамо 300 хектолитра износ за март.

Бъдещото публично дружество „Ломско пиво” АД е продало 9024 хектолитра за април и общо 23 076 хектолитра за четирите месеца. При “Агрима” АД продажбите през април са 390 хектолитра, а за четиримесечието – 880 хектолитра.

Свързани компании:

Ломско пиво АД(LOMP)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:50 | 14.09.22 г.
fallback