Не е прието решението за увеличение на капитала за сметка на резервите и той ще остане 4,5 млн. лв., каза още Прокопиев. Натрупаната печалба ще бъде прехвърлена в резервния фонд на дружеството.
Акционерите на Ломско пиво са гласували и за приемане на нов член на Съвета на директорите - Богдан Дичев Прокопиев. С това техният брой нараства до 6 души.
„Плановете ни относно дела от капитала, който ще бъде предложен на борсата, засега остават същите – 20%. До няколко дни ще бъдат известни и детайлите относно конкретния метод на продажбата. Очакваме вторичното публично предлагане да се осъществи към края на месец юни“, заяви Прокопиев.
В края на миналия месец стана ясно, че БенчМарк и Българска Пощенска Банка ще са мениджъри по емисията на Ломско пиво АД.
Ломско пиво АД отчита продажби на 6 177 хектолитра бира за март 2007 г. и 14 052 хектолитра за първото тримесечие, което съответства на 1,58% пазарен дял.
Ломско Пиво АД е наследство от инвестицията на Енемона АД по време на първата вълна на масовата приватизация в основаването на приватизационния холдинг ЕкоИнвест.
Ломско пиво води началото си от 1894 г., когато в Лом е построена пивоварна от двама братя чехи. При първоначалния пуск са произведени около 800 000 л пиво. Пивоварната в Лом е задоволявала с пиво района на Северозападна България, а по Дунав продукцията й достигала до Свищов. В края на 60-те години на миналия век тя става известна като Пивоварен завод „Дунав”, гр. Лом.
Днес заводът е „Ломско пиво” АД – смесено акционерно дружество, учредено през 1997 г. Произвежданото пиво е регистрирано в Патентното ведомство с търговска марка „Алмус – 1894”. Компанията произвежда светло, червено и тъмно пиво. През последните години в завода е извършена подмяна на варилната инсталация с нова, внос от Чехия. Модернизирана е бутилиращата техника, а в процес на пускане в експлоатация са нови производствени линии, машини и др.
През март 2006 г. собственикът на Ломско пиво закупи марките бира “Шопско” и “Sofia Brewery Premium Lager” от Класик фудс ООД за 51 хил. лв. без ДДС. Производството на закупените марки започна в Ломско пиво АД. От миналата година пивоварната има и сключен договор за производство на търговската марка “Ambrosius”, която е собственост на веригата супермаркети “Кауфланд” в Чехия. Към март 2006 г. дружеството вече произвежда и марката „Трите Мечки”.
Свързани компании: