fallback

Пивоварите в България продадоха 32% повече бира за тримесечието

Само за март продажбите на членовете на съюза са общо 436 055 хектолитра и са с 34,4% повече от март 2005 г.

10:54 | 17.04.07 г.
Автор - снимка
Създател

Реализацията на пиво от членовете на Съюза на пивоварите в България достигна 887 512 хектолитра за периода януари - март, което представлява ръст от 32,06 на сто спрямо първото тримесечие на миналата година, показват данните на съюза. 

Предоставените данни показват, че сериозната рекламна кампания, водена от компаниите, разнообразието от разфасовки, както и подходящите климатични условия имат очаквания положителен ефект върху реализацията. Този ефект е много над очакванията, защото преди началото на тази година от съюза на пивоварите очакваха забавяне на ръста на продажбите, а това засега не се случва.

Само за март продажбите на членовете на съюза са общо 436 055 хектолитра (почти колкото предходните два месеца, взети заедно), и са с 34,4% повече от март 2005 г., когато са били реализирани 324 471 хектолитра бира. През март обикновено започва по-сериозното нарастване на потреблението у нас, главно заради затоплянето на времето.

Най-големите продажби за месеца и периода продължават да са на “Загорка” АД. Компанията е реализирала съответно 131 779 хектолитра пиво за март и 290 993 хектолитра за тримесечието. За първи път през тази година от “Загорка” предоставят данни и за износ – през март зад граница са продадени 130 хектолитра бира.

Следващите по реализация са “Карлсберг България” АД със 126 922 хектолитра за месеца и 258 113 хектолитра за периода. “Каменица” АД има продажби на 124 627 хектолитра през март и 230 583 хектолитра за първите три месеца на тази година. Износът на компанията за предходния месец е 807 хектолитра, за периода – 2943 хектолитра.

Данни за износ предоставя и “Болярка ВТ” АД, като за март той е 200 хектолитра. В страната компанията е продала 46 307 хектолитра през март и 93 281 за тримесечието. “Ломско пиво” АД отчита продажби на 6177 хектолитра за предходния месец и 14 052 хектолитра за периода. “Агрима” АД през тази година сви доста продажбите спрямо миналата и за месеца има реализация на 243 хектолитра, а за тримесечието – 490 хектолитра.

Съюзът на пивоварите предоставя ежемесечно данни за продажбите на “Загорка” АД, “Карлсберг България” АД, “Каменица” АД, “Болярка ВТ” АД, “Ломско пиво” АД и “Агрима” АД. Не се предоставят данни за пивоварната компания “Леденика и ММ”, която не е член на съюза, както и някои малки пивоварни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:25 | 05.09.22 г.
fallback