fallback

Ръст от 31% в продажбите на нови автомобили за тримесечието

Само за март са реализирани 4703 бройки, което прави месеца най-силният за тази година

14:52 | 11.04.07 г.
Автор - снимка
Създател

Първото тримесечие на тази година продължава да бъде много успешно за вносителите на автомобили в България, които отчитат ръст на продажбите от 31 на сто за периода на годишна база. По данни на Съюза на вносителите на автомобили в България за периода януари – март неговите членове са продали общо 11 756 нови автомобила, камиони, автобуси и мотоциклети спрямо 8974 за първото тримесечие на 2006 г.

Само за март са реализирани 4703 бройки, което прави месеца най-силният за тази година. През февруари и януари бяха продадени съответно 3844 и 3209 нови превозни средства. Атрактивните оферти на голяма част от вносителите, както и желанието за подмяна на автомобилния парк от страна на много компании водят до постоянното повишаване на продажбите.

За първите три месеца на тази година са продадени 11 186 леки автомобила. С най-много продажби за периода продължават да бъдат марките Тойота и Форд. От тях са реализирани съответно 1280 и 1179 броя, което им дава пазарни дялове от 11,44 и 10,54 процента сред членовете на съюза на вносителите. Борбата за надмощие между двете марки в световен мащаб се пренесе и у нас и те вече са по-предпочитани от многогодишния лидер по продажби – Пежо.

Марката Пежо е трета по продажби за първото тримесечие в България с 975 бройки или дял от 8,72%. Осемте дилъра на Опел пък са успели да реализират 895 леки автомобила и това им дава дял от осем на сто. Много близо след тях по популярност са Рено и Фолксваген със съответно 876 и 873 реализирани броя. Любимите на много българи Дачия и Шкода отчитат 756 и 685 продадени леки автомобила.

Само една е продадената бройка от марката Пиаджио, три са при Ланчия, четири при Ягуар и пет при Додж. Нито един българин пък не е избрал Дайхацу и марката все още няма реализирани продажби през тази година.

Ръстът при продажбите на нови камиони и автобуси за първото тримесечие надхвърля 127 процента, което показва, че много големи компании се развиват сериозно и могат да си позволят нова тежка техника. За периода са продадени 557 камиона и 13 автобуса. Най-големият дял тук се държи от Мерцедес с 226 камиона и два автобуса, при Ивеко продажбите са на 177 камиона и осем автобуса, а Волво отчита 83 продадени камиона.

Динамиката на пазара се отразява и при продажбите на мотоциклети, като за тричесечния период са реализирани 61 броя срещу 32 за първото тричесечие на миналата година. Предпочитани са марките Ямаха, Сузуки и Пежо, съответно с 29, 12 и 10 бройки.

Данните на съюза на вносителите не отразяват цялостното състояние на пазара на нови автомобили у нас, защото не всички вносители са негови членове. Поради тази причина общият брой реализирани продажби в страната е малко по-различен от указания, същото се отнася и за пазарните дялове на отделните марки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:33 | 11.09.22 г.
fallback