fallback

Преглед на печата за 10 април

07:50 | 10.04.07 г.
Автор - снимка
Създател

Цветан Димитров, член на УС на "Петрол": Три големи компании преговарят за покупка на "Петрол"
в. Дневник
- Бихте ли разяснили по-подробно спора ви с "Лукойл"?
 
От 2001 г. между двете компании има договор, по който "Лукойл" ни доставя горива, ние ги продаваме и съответно си разпределяме ефекта от продажбите. Те ни заплащат възнаграждение като комисионери. Същността на тези взаимоотношения е подобна на консигнационен договор. По този начин "Лукойл" получава гаранция, че голяма част от производството му ще бъде продадено чрез нашата мрежа. Този значителен обем не би могъл да бъде реализиран по друг начин в страната. Ако те го продават през износ, биха вземали по около 20 долара на тон по-малко. Като симбиоза "Петрол" и "Лукойл" са съществували и преди 1999 г., а след приватизацията на двете компании ние пак открихме съвместен път на сътрудничество. Общата работа бе взаимно изгодна. За съжаление обаче като разчети договорните отношения са доста сложни. В тях ясно е казано, но не достатъчно детайлно е описано какво влиза и какво не в разчетите на компаниите в бъдеще, както и как точно се формира възнаграждението на "Петрол". Това дава възможност за тълкуване на ангажиментите на двете компании по различен начин.
 
- Къде е проблемът с възнаграждението?
 
То се смята по формула. В нея влизат приходите от продажбите и разходите, които са направени. Имаме доста спорни моменти с "Лукойл" в частта "разходи". Те не признават голяма част от тях, а ние реално сме ги извършили. (...)
- Има ли интересни световни играчи, които се интересуват от "Петрол"?
 
Само за тази година се водят преговори с трима големи. Факт е, че правим презентации, даваме информация. "Петрол" е малко труден за покупка, тъй като все още не е напълно изчистен - в него има още активи за над 100 млн. лв., които не са коопбизнес. Това са административни сгради в различни градове, земя, почивни станции в елитни курорти. Но тези активи към момента не генерират приходи. До края на годината ще ги изчистим всичките. Второ, имаме ограничение от еврооблигационната емисия да инвестираме в активи, които не са свързани с горивата. Именно затова инвеститорите идват и гледат размера на бизнеса и дават определена цена. А в същото време те често не виждат другите активи с огромен потенциал, които имаме. Това води до по-ниска цена, отколкото реално струва компанията. Това понякога води до проточване на преговорите. В същото време имаме срещи на всеки две седмици с играчи, които искат да закупят миноритарни дялове. Това показва и акционерната книга на "Петрол" преди Нова година и след това международните акционери вече са много.
Разлог догонва Банско по строителни темпове
в. Дневник
 
До пет години в района на Разлог и Банско ще има леглова база за 200 хил. души. (За сравнение - толкова наброява населението на Бургас сега.) Това показва равносметката от издадените разрешителни за строеж от двете общини до момента, съобщи кметът на Разлог Любен Татарски. По думите му край двете курортни селища ще ще израснат още пет - в местността Бетоловото, където вече се строят два голф комплекса, Добринище, Баня, Предела, както и около бъдещата голф зона недалеч от Разлог. Татарски сравни процеса с ефекта на лавина и не скри опасенията си от възможността да се строят бъдещи мъртви градове. Заявените инвестиционни намерения възлизат на стотици милиони евро, като част от тях вече се реализират.
Сделка на военния министър на прицела на прокуратурата
в. Сега
 
Върховна касационна прокуратура проверява споразумението между военния министър Веселин Близнаков и израелската фирма "Елбит системс". По него България загуби над 9 млн. лева, а компанията получи пари за несвършена работа. От прокуратурата отказаха да уточнят откога е в ход проверката и дали е започнала след самосезиране. През 2006 г. депутатът от ОДС Йордан Бакалов се срещна с главния прокурор Борис Велчев, за да го информира по случая "Елбит".
 
Преди година и два месеца Министерство на отбраната преведе авансово 12 млн. евро на израелската компания, за да започне ремонтът и модернизацията на 18 хеликоптера МИ-17 и МИ-24. Цялата сделка беше за 57,8 млн. евро. През януари министър Близнаков прекрати едностранно споразумението, защото стана ясно, че компанията няма да получи лиценз от руската страна, за да ремонтира хеликоптерите. Както "Сега" съобщи наскоро, министър Близнаков и "Елбит" се споразумяха фирмата да върне само 7 млн. лева от авансово преведените 12 милиона евро. През това време израелците са имали възможност да оперират с 8 млн. евро. Останалите 4 млн. са били блокирани до сключването на договор за ремонт, до какъвто не се стигна.
Руски Лас Вегас никне по морето
в. Стандарт
 
Руски Лас Вегас ще изникне край морето ни. Инвеститори купуват големи парцели край курортите, за да вдигат казина, разкриха родни брокери. В тях ще залагат комарджиите от Русия, след като Путин превърне в читални всички игрални домове в Москва и губерниите след 1 юли. Руски бизнесмени са купили още преди години апетитни терени, които сега пустеят. Те вероятно ще се възползват от удара срещу хазарта в родината си, за да докарат у нас милионите заклети комарджии.
 
В България се въртят над 1,3 млрд. лева в бизнеса със залагания. Половината от парите обаче се разиграват на черно. Игралните домове разчитат предимно на чужденци. Казиното на "Кубан" в Слънчев бряг е предпочитано от руснаците.
 
Над 15 000 опасни сгради в страната
в. Новинар
 
Потенциално опасните сгради у нас са 15 138. Това сочи доклад на правителствената комисия за защита при бедствия и аварии, предоставен на министър Емел Етем в края на миналата седмица. Документът беше поръчан от Етем да бъде изготвен още в края на миналата година, след като сграда на столичната ул. "Алабин" 19 се срути и уби две млади жени. Всички кметове на населени места трябваше до 31 декември миналата година да предоставят данните. Четири общини - Кресна, Приморско, Крушари и Ябланица все още не са дали списъците.
Сред потенциалните сгради-убийци имало църкви и джамии. Около 35% от опасните постройки трябва да бъдат разрушени, за да не застрашават живота на хората. Други 15% пък се нуждаят от спешен ремонт на фасадата. Почти половината от сградите са частна собственост, което затруднявало общинарите при исканията за събаряне и ремонт.
 
Близо 2 хил. стари коли блокират улиците на София
в. Дневник
 
Столичният инспекторат преброи близо 2 хил. излезли от употреба коли по тротоарите на града, които допълнително блокират движението, съобщи главният експерт в отдел "Транспорт" Димитър Димитров. От няколко месеца инспекторатът рядко вдига от тротоарите т.нар. трошки, защото промените в Закона за движение по пътищата от края на миналата година създават пречки за това. Те предвиждат старите автомобили да бъдат принудително премествани едва три месеца след като служителите на инспектората им поставят предупредителен стикер. Преди това срокът беше 14 дни. По информация на Димитров в момента се подготвят поредни промени, с които ще бъде върнат старият по-кратък срок.
 
В началото на миналата година районните кметове заедно със Столичния инспекторат и КАТ сформираха комисии за премахването на старите коли като мярка срещу задръстванията. Инспекторите започнаха да лепят стикери върху автомобилите, които не са минавали технически преглед повече от 2 години. Стикерът е предупреждение към собственика да прибере колата в гараж или да я предаде за рециклиране. През 2006 г. общината е вдигнала около 300 излезли от употреба коли.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:09 | 11.09.22 г.
fallback