fallback

С близо 30% скочиха продажбите на бира в страната

Пазарен лидер за февруари е Загорка; Каменица е на трето място, но е единствената засега пивоварна компания, регистрираща износ

08:58 | 16.03.07 г.
Автор - снимка
Създател

Вторият месец на годината е радостен за продавачите на бира у нас, защото потреблението продължава да нараства и те реализират нови печалби. През февруари пивоварните компании членове на Съюза на пивоварите са продали общо 243 828 хектолитра бира, или с 28,74 на сто повече от същия месец на миналата година, показват данните на съюза.

Общо за първите два месеца на тази година са реализирани 451 456 хектолитра бира, което представлява увеличение с 29,89 процента спрямо съответния период на 2005 г. В началото на годината мениджърите на водещите компании от бранша се презастраховаха и предположиха, че ръстът на продажбите през тази година ще бъде по-малък отколкото през миналата година.

Глобалното затопляне обаче доведе до необичайно мека и топла зима и в България, което винаги е предпоставка за повече консумация на бира. По този начин тазгодишните продажби за периода се увеличават с по-добър темп, отколкото през първите два месеца на миналата година. Тогава темпът на нарастване беше около 20 на сто.

В страната обаче са продадени по-големи количества бира от представените от съюза, защото в него не членува компанията “Леденика и ММ”, както и някои по-малки бутикови пивоварни. От друга страна, с интерес се очаква стартът на две нови, макар и по-малки пивоварни. През последните месеци бе анонсирано, че нови марки бира ще се произвеждат в Плевен и Трявна в две съвсем нови пивоварни.

Лидер в продажбите продължава да бъде “Загорка” АД с реализирани 85 025 хектолитра през февруари и 159 214 хектолитра бира за първите два месеца на годината. След нея твърдо за тази година е “Карлсберг България” АД с 67 767 хектолитра за февруари и 131 190 хектолитра за двумесечния период.

“Каменица” АД, производител номер едно в някои от месеците на миналата година и за цели години в минали периоди, през 2006 г. отстъпва от позициите си и през първите два месеца продава 105 956 хектолитра бира (63 528 хектолитра за февруари). Тази компания обаче единствена декларира износ – 1292 хектолитра за януари и 844 хектолитра за втория месец на годината.

Великотърновската компания “Болярка ВТ” АД продава 23 176 хектолитра бира през февруари, като отстъпва леко в реализацията спрямо януари. Общо за двата месеца пивоварната продава 46 974 хектолитра бира.

“Ломско пиво” АД и “Агрима” АД са реализирали съответно 7875 и 247 хектолитра бира за периода януари – февруари. Последната компания пък единствена от членовете на съюза прави по-слаби продажби спрямо двумесечния период на 2005 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:42 | 31.08.22 г.
fallback