fallback

Продажбите на нови автомобили се увеличиха с 34.75% за два месеца

Само за февруари в страната са реализирани 3844 нови возила, докато през януари бройката е била 3209

12:06 | 11.03.07 г.
Автор - снимка
Създател

За първите два месеца на годината са продадени общо 7053 нови леки и товарни автомобили, автобуси и мотоциклети, което представлява ръст от 34.75 на сто спрямо същия период на миналата година, показват данните на Съюза на вносителите на автомобили в България. Само за февруари в страната са реализирани 3844 нови возила, докато през януари бройката е била 3209.

В началото на март от МВР съобщиха, че за първите два месеца на годината броят на регистрираните в страната моторни превозни средства рязко се е увеличил, като в страната са регистрирани 43 500 превозни средства, от които 8 723 нови и 34 677 употребявани. Разликата в регистрираните и продадените от членовете на съюза на вносителите нови автомобили показва, че част от купувачите сами внасят новите автомобили от чужбина, а има и продажби на компании, което не са членове на съюза.

Само при леките и лекотоварните автомобили продажбите на членовете на съюза за януари и февруари са 6731 бройки срещу 5075 за същия период на 2006 г., като разликата е над 32% в полза на тази година. Пазарен лидер както и през януари продължава да бъде Тойота с 802 продадени автомобила, или 11.92% дял.

Продажбите на Форд за два месеца са 699 бройки (10.38 на сто), а за разлика от януари третата позиция вече е за Пежо с 632 автомобила или 9.39 процента пазарен дял сред членовете на съюза на вносителите. Фолксваген отива на четвърта позиция с 577 продадени автомобила и с 8.57% пазарен дял.

Рено набира скорост в продажбите и вече има 514 реализирани бройки, Опел е с 493, а Дачия с 464 продадени нови автомобила за януари и февруари. Следват Ситроен с 429 и Шкода с 396.

Сред опашкарите са Додж и Дайхацу без нито една продажба за първите два месеца на годината, Пиаджо има една продадена бройка, а Газ и Ланчия са с по две.

При камионите и автобусите ръстът също е впечатляващ, като за януари и февруари от тази категория са продадени общо 322 бройки, малко на 100 процента над миналогодишните продажби за периода. Водачеството се оспорва между марките Мерцедес (119 продажби) и Ивеко със 116 продажби за двата месеца.

Явно новите мотоциклети не са голямата страст на българите, защото за първите два месеца на тази година са продадени само 19 бройки (от които 10 от марката Ямаха), което все пак е по-добре от 14-те бройки мотоциклети за първите два месеца на миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:20 | 14.09.22 г.
fallback