fallback

Кабелни разправии – в чий телевизор е повредата?

Два месеца след сделката между Евроком и Центрум Груп-БГ от Центрум Груп ООД изказаха недоволство, че ги смятат за продадени

12:53 | 15.12.06 г.
Автор - снимка
Създател

В края на октомври тази година от Евроком Кабел обявиха, че са закупили Центрум Груп-БГ АД, като уточниха, че покупката им е помогнала да затвърдят лидерските си позиции на кабелния пазар в София и страната.

Близо два месеца по-късно Центрум Груп ООД изпрати до медиите съобщение, в което укорява Евроком в подвеждане на потребителите, като подчертава, че дружеството никога не е било продавано и че конкурентната компания се стреми да „умъртви“ Центрум Груп, повтаряйки, че го е купила.

Сделка между Евроком и Центрум Груп-БГ АД има, като тя отдавна е регистрирана в съда, получено е и разрешение от Комисията за защита на конкуренцията, обясни за Investor.bg Мариела Каролева, маркетинг мениджър в Евроком Кабел.

Конфликтът в случая очевидно идва от наименованията на двете дружества – закупеното Центрум Груп-БГ АД и Центрум Груп ООД, които от няколко години действат като самостоятелни. И от двете компании не пожелаха да правят допълнителни коментари относно противоречието или обвиненията от страна на Центрум Груп ООД спрямо Евроком, че последната се опитва да действа по максимата: „Повтаряй на абонатите си, че Евроком е твоята кабелна майка и Центрум Груп е вън от играта”.

Евроком Kабел, която от юни 2005 г. е собственост на инвестиционния фонд Warburg Pincus, по-рано тази година сключи друга мащабна сделка – за придобиването на най-големия пловдивски кабелен оператор Еуроком Пловдив. Дружеството обяви, че смята да пуска и IP телефония, която ще може да предлага в пакет заедно с телевизионни програми и интернет.

От своя страна, Центрум Груп ООД планира да повиши конкурентноспособността си с утвърдена вече инвестиционна програма до 2010 г., която включва достигане на 96% покритие в София-град, въвеждане в експлоатация на най-модерни технологии, различни цифрови пакети, услуга за достъп на родителите до информация за учебния процес на децата им, а също и “нова и неприлагана до момента оптична мрежа”, която ще осигури постоянна и сигурна връзка между основните образователни центрове в цялата страна. 

Според стратегията на Warburg Pincus на българския кабелен пазар е нужна консолидация, в чиято основа трябва да стои Евроком Кабел. От Центрум Груп ООД пък смятат, че конкуренцията е полезна. Освен това добавят, че е редно тя да се основава на честна надпревара, а не на „медийни кьорфишеци“. В същото време дружеството не пропуска да подчертае, че има „супер атрактивна годишна промоция“, докато потребителите на конкурентите „включвайки телевизора си, разбират, че липсват любимите им канали, че всичко е разбъркано“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:35 | 11.09.22 г.
fallback