fallback

Продажбите на бира в България поддържат стабилен ръст спрямо 2005 г.

За 11 месеца членовете на Съюза на пивоварите са продали общо 4,5 млн. хектолитра бира, което е с 14% повече от същия период на 2005

08:57 | 14.12.06 г.
Автор - снимка
Създател

През ноември компаниите, които са обединени в Съюза на пивоварите в България, са продали 242 111 хектолитра бира, или с 30,6 на сто повече от същия месец на миналата година, съобщиха от съюза. Така се затвърждава тенденцията през тази година да се пие много повече бира от миналата. 

В сравнение с октомври обаче консумацията пада с 29%, което е нормална ситуация на нашия бирен пазар, където летните месеци са най-силни, а през зимата потребителите предпочитат по-твърдите напитки. Все още тъмните бири, които поддържат висока зимна консумация в други страни, не са толкова популярни у нас.  

През ноември най-големи продажби са реализирани от „Загорка” АД - 77 454 хектолитра, при „Каменица” АД те са 73 483 хектолитра, а при „Карлсберг България” АД – 65 104 хектолитра. И трите компании бележат ръст спрямо същия месец на миналата година, като той е най-сериозен при „Карлсберг България” – 117 процента.  

Другите три пивоварни, членове на съюза, продават през ноември съответно 22 517 хектолитра за “Болярка-ВТ” АД, 3 295 хектолитра при “Ломско пиво” АД и само 258 хектолитра при “Агрима” АД.  

Трите по-големи компании държат и челните позиции по реализация на бира за 11-месечния период, като отново начело е “Загорка” с 1,438 млн. хектолитра бира, следвана от “Каменица” с 1,401 млн. хектолитра и “Карлсберг България” с 1,089 млн. хектолитра. Продажбите на “Болярка-ВТ” са 482 251 хектолитра, 75 537 хектолитра за“Ломско пиво” и 18 170 за “Агрима”.  

По данни на съюза за 11 месеца неговите членове са продали общо 4,504 млн. хектолитра бира, което е с 13,94% повече от същия период на миналата година (3,953 млн. хектолитра). Това означава, че спокойно може да се очаква годишен ръст от над 10-12 на сто на потреблението на бира в цялата страна.  

В данните на съюза на пивоварите до края на ноември не влизат продажбите на “Леденика и ММ”, както и на няколко малки пивоварни. Тоест определянето на точните пазарни дялове на отделните компании е трудно и може да се направи едва след края на годината. По данни на съюза общите продажби на всички пивоварни компании в България през 2005 г. са били 4,78 млн. хектолитра.  

В началото на 2006 г. председателят на съюза Владимир Иванов прогнозира ръст от 4-5% и преминаване на границата от 5 млн. хектолитра за една година, но резултатите определено са по-добри и надхвърлят очакванията. Все още обаче те са по-слаби от изпитите над 7 млн. хектолитра бира през рекордната 1990 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:11 | 06.09.22 г.
fallback