fallback

Ryanair започва полети до Пловдив от август 2007

Нова линия за чекиране увеличава над два пъти пропускателната способност на пловдивското летище

18:20 | 12.12.06 г.

Най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания Ryanair влиза в Бългaрия през 2007 г.

От август догодина се очаква от пловдивското летище да започнат редовни полети на ирландския превозвач, съобщи директорът на аеропорта Пламен Николов.

Полетите ще са по три дестинации – Англия, Испания и Германия, където има най-голямо струпване на български емигранти. Летището, което ще обслужва полетите до Германия, вече е избрано – Хан, като то се намира на 80 километра от Франкфурт. Аеропортовете в Англия и Испания все още не са уточнени.

Ирландците са избрали пловдивското летище, тъй като то отговаря най-много на философията им – бърз автобусен превоз до столицата, до курортите и до историческите забележителности, обясни Пламен Николов.

Преговорите между Ryanair и пловдивското летище за предстоящите полети се водят от близо четири години, но компанията е чакала страната ни да стане членка на Европейския съюз, за да навлезе на нашия пазар.

Пламен Николов съобщи още, че е завършил ремонтът на приемната сграда на летището, който е на обща стойност 160 000 лева. Най-важната част от реновирането на сградата е лентовата система за автоматично чекиране на багажа, чиито 72-часови проби текат в момента. Дни преди старта на голямата зимна чартърна програма, която започва на 23 декември, днес в Пловдив пристигна министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той инспектира хода на ремонта и състоянието на залите за изпращане и посрещане на пътници.

Новата линия за автоматично теглене, етикетиране и рентгенов контрол, е производство на българо-гръцката фирма Александрис. Само инвестицията в нея е за 55 000 евро. При предишния зимен чартър капацитетът на летището е бил 150 пътници на час. Сега новата линия повишава пропускателната способност на малката аерогара до 480 души на час.

Изградени са също така нови офиси и нови санитарни възли. Но директорът на аеропорта Пламен Николов не пропусна да подчертае, че програмата на летището става все по-интензивна и то вече не отговаря на съвременните изисквания за такъв род дейност. Освен като типично сезонно и карго летище пловдивският аеропорт е приел 58 извънредни полета от столицата заради затвореното от мъгла летище. Кардиналното решение е нов пътнически терминал – всичко друго е козметично, каза Пламен Никоилов на министъра на транспорта.

Освен това летището се нуждае и от удължаване на перона и рульожките, за което по проект за необходими 700 000 евро.

Министър Мутафчиев увери, че неговото ведомство прави всичко възможно да се изчистят проблемите около собствеността на летището, без което то не може да бъде обявено за концесиониране. Полосата за излитане и кацане, която е в отлично състояние, е собственост на военните, пътническият терминал е частна собственост на регистрираната в Швейцария компания ТАДО, дялове има и транспортното министерство.

Според министър Мутафчиев през март 2007 г. може да се очаква този сложен проблем да се разреши, с което пътят към обявяване на пловдивското международно летище за концесиониране да бъде открит. „Може и да не стане като софийското, но като варненското Пловдивското летище скоро може да стане“, заяви министър Мутафчиев. Между другото той съобщи, че на 27 декември официално ще бъде открито новото софийско летище.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:46 | 13.09.22 г.
fallback