fallback

Дистрибуторите на напитки се обединиха срещу новите условия на Кока-Кола

Променената схема за приемане на заявки наруши сериозно доставките на компанията

18:19 | 11.12.06 г.
Автор - снимка
Създател

Точно в края на годината, когато търсенето е повишено, българският пазар на безалкохолни напитки усети драматично сътресение. Първите трусове дойдоха от София, където още на 28 ноември се почувства липсата на Кока-Кола в много търговски обекти.

През следващите няколко дни осем от най-големите дистрибутори на безалкохолни напитки престанаха да снабдяват обектите с всичките 12 продукта на Кока-Кола ХБК в столицата. Те отказаха да работят по въведената от компанията нова система на приселинг. Според новата система заявките се приемат директно от Кока-Кола, а дистрибуторите само разнасят заявените количества. Целта й – според Кока-Кола ХБК България – е оптимизиране на работата й.

Според дистрибуторите системата не e съобразена с особеностите на българския пазар, а и местните служителите - на всички нива - не са подготвени за работа с нея.

В милионна София бе направен опит да се замени съществуващата мрежа от търговци на едро, която разполага с над 20 склада, над 100 търговски представители, над 100 телефона за приемане на поръчки, над 250 буса и над 1 000 души персонал, обслужвани от дистрибуторите, с един склад с един телефон за поръчки и ограничен персонал, неподготвен за изпълнение на тази услуга”, се казва в становище на новоучреденото Национално сдружение на дистрибуторите на напитки у нас.

Според сдружението сътресението веднага е било усетено от над 10 000 търговски обекта в София. За да се справи със ситуацията, компанията е изискала от служителите си да преминат да удължен работен ден, а търговските представители са били задължени сами да разнасят касите с напитки. Но и при тази схема голям брой обекти, особено в централната градска част, вече втора седмица остават без продуктите на Кока-Кола.

Постепенно много дистрибутори и извън столицата отказват да работят при условията, които императивно им поставя гръцката компания.

От името на Националното сдружение на дистрибуторите на напитки е изпратено писмо до официалните представителства на Кока-Кола в София и в Атина, както и до централата в Атланта. В него се излагат причините, довели до липсата на продуктите на Кока-Кола в много търговски обекти в страната и се предлага решение на конфликта – чрез преговори, на които и двете страни да поставят проблемите и да ги решат.

Писмото е подписано от 43 дистрибутора от цялата страна, включително от всички големи градове. Те разнасят над 25 милиона каси с продуктите на Кока-Кола. Това е над 60% от продажбите на Кока-Кола ХБК България в страната. Според статистика на компанията през 2005 г. тя е реализирала у нас 41,3 милиона унифицирани каси. Печалбата на Кока-Кола ХБК България за 2005 г. е 43,9 милиона лева. Според сдружението, ако не бъдат подписани нови договори с българските дистрибутори, дори и със собствена дистрибуторска компания, Кока-Кола ще се раздели със значителен дял от тази печалба, а други производители ще се възползват от ситуацията, за да увеличат пазарния си дял.

Това директно би се отразило на другия по-голям играч на пазара на безалкохолни напитки - Пепси, който в момента има значително по-малък дял от продажбите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:11 | 11.09.22 г.
fallback