Базираната в Люксембург New Europe Directories Sarl официално стартира дейността си у нас – чрез българското Ню Юръп Дайректърис България ЕООД компанията ще издава първия в страната класифициран бизнес справочник под марката Golden Pages. Това съобщи на пресконференция изпълнителният й директор Ник Сондърс.
Още през март 2006 г. компанията е подписала договор за лицензия и сътрудничество с БТК, като последната предоставя своята база данни с бизнес абонати, които Ню Юръп Дайректърис България проверява и след това класифицира според 850 критерия, за да състави т. нар. „жълти страници“ - бизнес справочник за фирми и търговци, подредени по тип дейност.
Новият справочник ще е комбиниран с телефонния А-Я справочник на БТК за всички абонати, какъвто по закон телеком операторът е задължен да публикува, т. нар. „бели страници“.
Golden Pages ще включва още и „сини страници“, в които ще бъдат включени всички обществено важни телефонни номера на различни институции.
В момента тече подготовката на пилотното издание, което ще бъде отпечатано през април следващата година в Полша от RR.Donnelley и разпространено през май в тираж от 350 000 броя, като то ще включва абонати от столицата и района. От май потребителите ще получат достъп и до онлайн версия на продукта.
Следващият справочник ще бъде за района на Пловдив и Пазарджик, като същевременно ще стартира подготовката на издания за Варна и за Бургас.
Плановете на дружеството са до края на 2007 г. да издаде 4 справочника, а през следващите три години да покрие територията на цялата страна с общо 9 справочника.
Всяка година ще се издава по един актуализиран справочник Golden Pages за всеки регион на страната.
Сондърс не пожела да разкрие общия размер на инвестицията в проекта, но уточни, че само отпечатването на първите 350 хил. копия за София ще струва 1 млн. евро. Приходите ще се генерират единствено от рекламни карета в Golden Pages, защото изданието ще бъде безплатно за домакинствата и фирмите, уточни Сондърс.
В момента за българската компания работят 26 служители, като през април 2007 г. техният брой трябва да достигне 60-70.
По думите на Сондърс в развитите пазари чрез класифицираните справочници се генерират около 6% от брутния вътрешен продукт (БВП) на съответната страна. Ако реализираме този процент за България, чрез Golden Pages ще се генерират приходи на обща стойност 2,4 млрд. лв., коментира той.
Очакванията на Golden Pages за страната са за 4,3 млн. потребители и за 45 хил. бизнес рекламодатели. Тези прогнози Сондърс базира на данни, според които средно около 20% от бизнеса рекламира в класифицирани справочници.
Ню Юръп Дайректърис България ЕООД е българско дружество, регистрирано през април 2006 г., собственост на New Europe Directories Sarl, Люксембург, което, от своя страна, се притежава от Southeast Europe Equity Fund II (SEEF II). SEEF II е инвестиционен фонд, управляван от Bedminster Capital Management LLC, който инвестира в различни сектори в Югоизточна Европа и Турция. SEEF II управлява 200 милиона щатски долара, а инвеститорите във фонда са финансови институции от Северна Америка и Европа.
През 1883 г. печатница в САЩ за първи път използва жълта хартия за телефонен справочник, защото свършила бялата хартия. Оттам произхожда и терминът „жълти страници”. Първият специализиран справочник за бизнес абонати е отпечатан през 1886 г. от Робен Донъли и е включвал име на фирмата, адрес, телефон и вид бизнес (т.е. бизнес класификация). Днес класифицирани бизнес справочници има в по-голямата част от развитите и развиващите се страни.
Свързани компании: