Комисията постанови прекратяване на нарушението и предварително изпълнение на решението си.
Производството е образувано по молба на Българска телекомуникационна компания АД и касае рекламната кампания на услугата “Бизнес Орбифон”.
КЗК установи, че Орбител рекламира своята услуга чрез сравнителна таблица, в която се използват некоректни твърдения. Създава се внушение, че потребителите на БТК плащат завишена стойност на услугите. Доказателствата по преписката сочат, че цените на компанията са икономически обосновани и утвърдени от КРС, т.е тя не би могла да ги променя едностранно. Макар в таблицата да не се посочва конкретно име посланията “Спестете от сметките на БТК!”, “Спестете! Защо да плащате повече?”, “И този човек също се казва Любо, и той има жена и тъща”, “Беше ТаКа”, позволяват ясно да се идентифицира конкурентното дружество.
В допълнение, на електронната страница на Орбител е публикувано изречението “Орбител сравнява директно тарифи с БТК”. На клиентите на конкурентния оператор са изпращани индивидуални писма с таблици за сравнение на цените на двете фирми и аналогични рекламни изречения.
Комисията счита, че поведението на Орбител противоречи на добросъвестната търговска практика и цели да увреди интересите на БТК.
Свързани компании: