fallback

Две трети от хотелиерите и ресторантьорите искат доброволна категоризация

Според представители на туристическия сектор звездите по категоризация не отразяват адекватно цялостното представяне на туристическите обекти

11:21 | 25.10.06 г.
Автор - снимка
Създател

Звездите по категоризация не отразяват адекватно цялостното представяне на туристическите обекти. Това е мнението на 94% от респондентите в национално експресно проучване, проведено от Национален Хотелиерски Мениджмънт Клуб в периода 16-19 октомври. Докато категоризацията, която в момента регулира само изискванията по отношение на материалната база, не бъде обвързана с качеството, то тя ще продължава да се обезсмисля, коментират хотелиерите.

Хотелиер от Златни пясъци е на мнение, че е невъзможно толкова разнолики продукти да се обобщят в няколко категории. “Получените звезди не са мерило за качество на предлаганите услуги. Ако ние мениджърите искаме да имаме повече гости в хотелите си, бихме направили всичко възможно за да повишим качеството на обслужване. Категоризацията, която сега е задължителна, в никакъв случай не води до ръст в качеството”, е коментарът на хотелиер от Смолян. Критериите за категоризация в сегашният им вид не могат обективно да оценят индивидуалността и уникалността на обектите и ги поставят под общ знаменател.

Едва 6% от проучването на НХМК, са на мнение, че дадените звезди съответстват на общото представяне на обекта. От кръстосаните данни става ясно, че това са представители предимно на висококатегорийни хотели. По време на тазгодишния форум на хотелиерите, възникна идеята, че цените също трябва да бъдат обвързани с кетегорията.

“Звездите в момента сравнително адекватно отразяват минималните изисквания за съоръженост и обслужване. Цената е механизъм, свързан с търсенето, и не би следвало да има нещо общо с категорията”, коментира в анкетата туроператор от София и добавя, че хотел две здезди до Бранденбургската врата в Берлин има цена за нощувка, по-висока от тази в хотел четири звезди в източния квартал Марцан, но гостът не очаква, че в първият ще има минибар и сейф в стаята.

Над две трети (69%) от отговорилите смятат, че категоризацията трябва да бъде доброволна. Собственик на хотел от Русе заявява: “Всеки хотел или ресторант трябва да си създаде собствен имидж, като се наложи с авторитета си. Клиентът ще реши кое заведение го удовлетворява като качество на услугите, интериор, цена и всичко друго. Все пак, ако някой желае да се възползва от категоризацията като реклама, нека доброволно да се категоризира“. Изпълнителен директор на голям хотел от Бургас смята, че сама по себе си процедурата следва да е доброволна и да бъде органинзирана, направена и рекламирана така, че да носи определен престиж на тези, които решават да поискат официално категоризиране. Според него пазарът и клиентите са определящият фактор за успеха на даден проект в областта.

Близо една трета (28%) от отговорилите са на противоположното мнение – искат задължителна категоризация. По-голяма част от тях са туроператори, по-малката – хотелиери, коментира Анастасия Панайотова, зам.-председател на НХМК. Мотивът на привърженик на задължителната категоризация е, че тя гарантира покриването на необходимия минимум изисквания, за да се защитят потребителите от недобросъвестни хотелиери.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:10 | 11.09.22 г.
fallback