fallback

Продажбите на бира през септември са с 18% повече от септември 2005

За деветмесечния период продажбите достигат 3,9 млн. хектолитра, или 11,85% повече от деветмесечието на 2005 г.

08:42 | 17.10.06 г.
Автор - снимка
Създател

След три много добри летни месеца продажбите на бира в страната започнаха да намаляват, като това според експерти е нормална ситуация за българския цикличен пазар на тази стока. През септември у нас са реализирани 432 512 хектолитра бира, което представлява спад от 35,5 на сто в сравнение с август. В същото време обаче тези продажби са с 18,44% по-големи от същия месец на миналата година.

Тези резултати се отнасят за пивоварните компании, членове на Съюза на пивоварите в България, и в тях не влизат данните за продажбите на "Леденика и ММ" и някои по-малки пивоварни. Предоставените от Съюза на пивоварите данни все пак показват, че потреблението на бира продължава да остава високо през тази година.

За деветмесечния период на годината продажбите на бира достигат до 3,921 милиона хектолитра, или 11,85 на сто повече от деветмесечието на 2005 г. Основните причини за сериозния ръст в потреблението са добрите климатични условия, способстващи за повече консумация на бира, както и някои събития като Световното първенство по футбол и успехите на българските футболни отбори, които са сериозен катализатор за обичащите пенливото пиво.

Интересното събитие в бранша през септември е изоставането на “Каменица” или по-скоро ръстът в продажбите на “Карлсберг България”. През миналия месец продажбите на пловдивската компания са 110 954 хектолитра, докато на “Карлсберг” достигат 113 961 хектолитра.

Водач за месеца, както и за деветмесечния период, е “Загорка” със съответно 149 725 хектолитра (за септември) и общо 1,246 млн. хектолитра от началото на годината. За деветмесечния период компанията “Каменица” е продала 1.236 млн. хектолитра, а “Карлсберг България” – 931 357 хектолитра.

“Болярка-ВТ“ с продажби на 50 541 хектолитра за септември и 424 108 хектолитра за деветмесечието държи четвъртата позиция. След това идват "Ломско пиво" и "Агрима", съответно с 66 526 и 17 337 хектолитра бира за периода януари – септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:59 | 12.09.22 г.
fallback