fallback

С 5% от туристическата такса на Варна ще се рекламират курортите в общината

Нужни са спешни мерки за разширяване на пътя до „Златни пясъци“ чрез изграждане на още едно осветено платно

11:01 | 29.09.06 г.
Автор - снимка
Създател

Общинският съвет във Варна реши 5% от събираната туристическа такса да бъде отделяна за финансиране участието на общината в международни туристически борси и изложения, както и за реклама на туристически и културни обекти. Това да се приеме от туристическите фирми като подадена ръка и желание да се заработи заедно, като се създаде фонд за реклама на Варна и изграждане на съвместен интернет портал, каза зам.-председателят на съвета и областен координатор на НДСВ Снежана Донева.

Според председателя на Асоциацията на хотелиерите в КК "Златни пясъци" Гриша Фиданов е важно да се финансира участието на община Варна в туристическите изложения във Великобритания, Румъния, Германия и др., където варненският регион да бъде рекламиран като активно място за туризъм.

Той настоя и за спешни мерки за разширяване на пътя до курортния комплекс чрез изграждане на още едно осветено платно. Още през 2007-ма туристическият трафик може да бъде отбит от централната градска част, като по този начин се облекчи движението в центъра на града и се улесни достъпът до курорта, заяви Фиданов. За целта обаче трябва да се инвестират сериозни средства в инфраструктурата.

Кметът на Варна Кирил Йорданов подчерта, че все още не са събрани курортните такси и затова не могат да бъдат разпределени. "Ние държим едни от най-ниските такси в България - от три до осем пъти. Би следвало инициативите, които общината разгръща, да получават подкрепа от няколко страни и от няколко нива", каза зам.-председателят на Общинския съвет и председател на "Коалиция за Варна" д-р Янко Станев.

Гриша Фиданов прогнозира, че през 2007-ма значително ще се повиши броят на туристите, желаещи да посетят България през месеците април и май. Всички големи туристически фирми от варненския регион участват в международните туристически борси, но по-важно е да се рекламират не поотделно, а община Варна като цяло, подчерта още Фиданов.

По думите му, за да се превърне морската ни столица в символ на туризма, в страната ни е необходим и подходящ рекламен бюджет.

Свързани компании:

Златни пясъци АД(ZLP)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:47 | 14.09.22 г.
fallback