fallback

Футболът и горещото лято носят радост на пивоварите

От началото на януари до края на юли шестте компании, членове на Съюза на пивоварите, са продали 2 817 748 хектолитра, с 11.29% повече от миналогодишните 2 531 953 хектолитра

08:35 | 16.08.06 г.
Автор - снимка
Създател

Горещото лято радва производителите на много продукти, защото точно тогава те стават най-търсени. Eдин от тези продукти е бирата. Жежко е лятото тази година в България, а местните пивовари няма как да не са доволни. През юли пивоварните компании, членове на Съюза на пивоварите в България, са продали 593 110 хектолитра бира, което представлява ръст  от 11.86 на сто спрямо същия период на миналата година.

За добрите резултати на компаниите през последните два месеца помогна и световното първенство по футбол, което се проведе през юни и начало на юли. Точно по това време доста фенове у нас са подкрепили предпочитания отбор с любимата си марка бира. Агресивната реклама на пиво пък се опитваше да даде правилна насока на феновете, а също и на тези, които изобщо не се интересуват от футбол.

Общо за седеммесечния период от началото на януари до края на юли шестте компании, членове на съюза, са продали 2 817 748 хектолитра, с 11.29% повече от миналогодишните 2 531 953 хектолитра. В тези продажби не се отчитат резултатите на компанията “Леденика и ММ”, която от доста време не предоставя данни на съюза.

Постоянното редуване на двете най-големи пивоварни компании у нас на върха по продажби продължава, като през юли водач е “Загорка” АД с продажби от 202 813 хектолитра (191 956 хектолитра през юли 2005 г.). “Каменица” се отчита със 171 301 хектолитра през месеца срещу 175 730 хектолитра за същия месец на миналата година.

Пловдивската компания, в която основен акционер е концерна ИнБев обаче остава с най-големи продажби за седемте месеца - 913 170 хектолитра бира, докато доминираната от Хайнекен старозагорска пивоварна е реализирала 887 319 хектолитра.

С най-голям ръст през месеца може да се похвали “Карлсберг България”. През юли тази година са продадени 138 682 хектолитра, а за същия месец на миналата година реализацията е била за 92 753 хектолитра. За седеммесечния период на година продажбите на тази компания са 654 167 хектолитра срещу 528 063 хектолитра за съответния период на миналата година.

Четвъртият играч на нашия бирен пазар – “Болярка – ВТ” отчита продадени 66 007 хектолитра за месеца и 300 057 хектолитра за седемте месеца. Компанията от Велико Търново, която все още няма голям чуждестранен акционер, също има двуцифрен ръст спрямо седемте месеца на 2005 г., когато са били продадени 249 516 хектолитра.

Впечатляващи са и резултатите на двете по-малки компании – “Ломско пиво” и “Агрима” (също с български акционери). Ръстът в продажбите на марката “Струмско пиво” на “Агрима” за седемте месеца на година спрямо същия период на миналата година е над 21 на сто, като достигат до 13 991 хектолитра. При “Ломско пиво” продажбите за седемте месеца възлизат на 49 044 хекторитра срещу 44 310 хектолитра за периода ануари – юли 2005 г.

Пивоварният сектор е един от най-успешните сектори в българската икономика. Приватизацията на производствените предприятия през 90-те години на миналия век мина без нито един скандал, а от 1994 до тази година в тях са били инвестирани над 400 млн. лв., което им гарантира добро бъдеще дори и след влизането на страната в Европейския съюз.

Цената на бирата у нас пък е най-ниската в Европа, което дава много добри шансове за увеличаване на износа, който в момента е символичен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:23 | 31.08.22 г.
fallback