fallback

Продажбите на леки автомобили у нас се увеличиха с 22% за седем месеца

Пежо запазва водещата си позиция и дори увеличава преднината си пред останалите продавани в страната марки леки автомобили

08:08 | 14.08.06 г.
Автор - снимка
Създател

За периода януари – юли тази година членовете на Съюза на вносителите на автомобили в България са продали 22 445 нови леки коли в страната, показват данните на съюза. Това представлява ръст от 21,95 на сто в сравнение със същия период на миналата година, когато са били продадени 18 405 нови леки автомобила. Цялостната картина за периода обаче е малко по-различна, защото в тези цифри не влизат продажбите на няколко вносителя.

Пежо запазва водещата си позиция и дори увеличава преднината си пред останалите продавани в страната марки леки автомобили. За седеммесечния период в страната са реализирани 2641 нови автомобила Пежо, което им дава 11,77 на сто пазарен дял сред автомобилните вносители. За същия период на 2005 година обаче са били продадени 2885 коли от тази марка (дял от 15,68%), което показва, че сега има изоставане.

Втори в класацията са Форд с 2316 автомобила в сравнение с 1580 за седемте месеца на 2005 г. Тойота продължава да печели почитатели и у нас, като за периода януари – юли са продадени 2213 нови автомобила, докато за същия период на миналата година бройката е била 1649. Следващите по продажби марки са Опел (1930), Шкода с 1716 бройки и Ситроен с 1672.

Шкода Фабия остава най-продаваният модел в страната с реализирани 1054 автомобила. Сериозно нарастват обаче продажбите на Дачия, като у нас са купени 956 нови автомобила за седемте месеца срещу само девет за седем месеца на миналата година.

При високопроходимите автомобили (категория SUV), статистиката на съюза на вносителите отчита най-големи продажби на Лада – 528 автомобила, а следващите в тази класация са Тойота, следвани от Сузуки и Волво.

Продадените автобуси и камиони за първите седем месеца на годината са общо 940, или с почти 63 на сто повече от седемте месеца на миналата година. Предимството е на страната на камионите с 885 бройки, като най-продаваната марка е Ивеко (442 камиона), следвана от Мерцедес с 217 и Ман със 106. При автобусите предпочитана марка е Исузу с 42 продадени бройки.

Мотоциклетите са най-слабото звено на съюза на вносителите с продажби на само 230 машини през тази година, докато през миналата са били реализирани 293. За миналата година обаче в статистиката влизат 200 мотоциклета IZ, докато през тази година марката въобще не присъства.

Така ако се съберат всички продажби през седемте на тази година се получава бройката 23 385, с малко над 23 на сто повече от същия период на миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:59 | 31.08.22 г.
fallback