fallback

Мутафчиев: Всички големи инфраструктурни проекти са забавени

Всички летища и пристанища са на печалба; БДЖ отчита загуба

13:24 | 09.08.06 г.
Автор - снимка
Създател

Всички големи инфраструктурни прокети са забавени от предишното управление, оставяйки нерешени проблеми в сектора на транспорта, според изготвения от транспортния министър Петър Мутафчиев отчет за дейността на ръководеното от него министерство за периода август 2005 – август 2006. В най-голяма степен това се отнася за Дунав мост 2, железопътната линия Пловдив – Свиленград и Летище София. “Трябва да припомним, че Управляващият комитет по проекта за Дунав мост 2 не се беше събирал от две години, отчуждителните процедури по жп линията Пловдив – Свиленград бяха оставени на самотек, преговорите с „Щрабаг” се въртяха в омагьосан кръг”, е записал Мутафчиев в отчета си.

В документа се казва още, че летищата във Варна и Бургас, предвид оспорваните концесионни процедури, са били поставени в ситуация да посрещнат увеличения туристически период през това лято с недопустимо натоварени терминали.

Освен всичко друго предишното правителство не е оставило проектна готовност за периода след 2007 г., когато се очаква България да получи евросредства за развитие на сектора от ИСПА и Кохезионния фонд. След като екипът на настоящия министър обаче поел нещата в свои ръце, “проектите видимо тръгнаха”, подчертава Мутафчиев, като дава за пример уведомлението на Щрабаг от 1 септември миналата година за започване на начисляване на неустойки за закъснение на проекта за модернизацията на Летище София, които са предвидени в подписания с фирмата договор. С компанията е договорено приемането на строителните работи да стане на два етапа, като разрешение за ползване на терминалната сграда напо-ранен етап е счетено за целесъобразно. През това време са очаква да бъдат завършени останалите работи по ниско строителство „страна-въздух”. Работите по завършване на Лот Б 2: „Нова пистова система” продължават с ускорени темпове, като целта е от 31 август 2006 г., след извършването на тестовете, трафикът да се прехвърли на новата писта, а обектът да бъде завършен до края на тази година.

На 31-ви юли 2006 г. пък бе подписано споразумение с Румъния за трансграничния трафик на лица, транспортни средства, оборудване и материали в процеса на строителството и въвеждането в експлоатация на Дунав мост 2, за което по думите на Мутафчиев лична заслуга има румънският министър на транспорта.

Финансовото състояние на дружествата в транспорта се е подобрило спрямо същия период на миналата година, отчита още Министерство на транспорта. Бизнес плановете на компаниите са били преработени с “ категоричното изискване за оригинални мениджърски решения и гарантирани. икономически показатели”.

Всички летища и пристанища са на печалба към края на наблюдавания период, като за летищата общата печалба е 18 млн. лв., от тях основна част се пада на Летище София – с 15 млн. лв. БДЖ обаче е на минус, като се отчита спад в разходите на дружеството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:38 | 08.09.22 г.
fallback