Наблюдения на комисията са показали, че временните й приемни в търговските обекти повишават коректността на търговците в отношенията с клиентите им.
Ефектът върху поведението на търговците, който има присъствието на кътовете на потребителя и на експерти на КЗП в магазините, е в повишеното чувство на отговорност на търговците към клиентите и желанието им да познават и спазват изискванията на Закона за защита на потребителите.
Инициативата Временни приеми на КЗП в търговските обекти стартира на 15 март. До края на юни са проведени над 80 временни приемни в София, Варна, Пловдив, Русе, Бургас и Пазарджик в магазини на веригите „Мосю Бриколаж”, „Техномаркет”, „Технолполис”, „Практикер”, „Метро”, „Ритон”, „Мастерхаус”, „Комо”, „Домко”, „Айко”, „Пикадили”, „Брулекс” и др. На ден над 4 000 посетители в тези обекти имат възможност да потърсят съвет или да получат информация от експерти на КЗП непосредствено преди да закупят дадена стока.
В последните месеци търговците проявяват активност и търсят експерти от КЗП с конкретни въпроси по задълженията им, произтичащи от нормативния акт за защита на потребителите, както и с молби за провеждане на семинари за обучение на служителите им. От април до този момент комисията е реализирала 13 срещи с представители на търговски фирми. Обучителни семинари са проведени с търговци от големи и малки фирми, развиващи дейност на територията на цялата страна.
Заявки за провеждане на семинари са дали още търговци, се казва още в съобщението на комисията. Всеки ден на националния телефон на комисията постъпват от 4 до 10 запитвания от страна на търговци за конкретни техни задължения по Закона за защита на потребителите или по възникнали в практиката казуси.