fallback

Инвестициите в пивоварната индустрия за 1994 – 2006 г. са 400 млн. лв.

За първите шест месеца продажбите на дружествата, които влизат в Съюза на пивоварите, нарастват с 11% до 2 224 638 хектолитра

15:06 | 19.07.06 г.

Инвестициите в пивоварната индустрия на членовете на Съюза на пивоварите в България за периода 1994 – 2006 г. възлизат на 400 млн. лв., като само за периода януари-юни на настоящата година те са на стойност 38 млн. лв. Това заяви Владимир Иванов, председател на Съюза на пивоварите в България на проведена днес пресконференция. Става въпрос за производствени инвестиции, иновации, търговски марки, реклама, обучение и усъвършенстване на човешките ресурси, уточни той.

Към днешна дата в сектора работят над 2 400 служители и работници, а в спомагателните отрасли – 12 000 души. В производството годишно се преработват около 120 000 тона пивоварен ечемик и над 450 тона натурален хмел и хмелови продукти.

Владимир Иванов призова българските производители на ечемик към по-високо качество и по-добра селекция, защото по думите му в момента големите пивоварни компании често са принудени да внасят отвън.

Около 76% от пазара на бира в страната е представен от първия (InBev), четвъртия (Heineken) и шестия (Carlsberg Breweries) в света производители. Днес в България има девет пивоварни завода, две самостоятелни предприятия за производство на малц, едно предприятие за хмелов гранулат, едно за резервни части и нестандартно оборудване, както и три научни звена.

За първите шест месеца на годината производството на дружествата, членуващи в Съюза на пивоварите, възлиза на 2 297 533 хектолитра, а продажбите им са на 2 224 638 хектолитра, или нарастване с 11% на годишна база.

Лидер в продажбите за шестмесечието е Каменица АД (производител на марките Астика, Бургаско, Каменица, Плевен, Славена, Becks, Staropramen, Stella Artois) със 741 869 хектолитра. Следват я Загорка АД (Ариана, Загорка, Аmstel, Gold, Stolichno, Kaiser) с 684 506 хектолитра, Карлсберг България АД (Пиринско, Шуменско, Tuborg) – 515 485 хектолитра, Болярка ВТ АД (Балкан, Болярка, Нашенско, Kaltenberg) – 234 050 хектолитра, Ломско пиво АД (Алмус) с 37 393 хектолитра и Агрима АД (Струмско пиво) – 11 335 хектолитра.

На въпрос на Investor.bg Владимир Иванов заяви, че за цялата година очаква продажбите на бира да се увеличат също с 11% или малко повече, като уточни, че за покачването ще спомогнат очертаващите се топли летни месеци.

От общите продажби за шестмесечието 54% са в стъклени бутилки, 37% в PET (пластмасови) бутилки, 2% в кенове и 7% в кегове (наливно пиво).

Между 30 и 35% от продажбите се реализират в заведенията, а останалите 65-70% в магазинната мрежа на страната.

Средната цена на половин литър светло пиво е 55 стотинки, като Владимир Иванов не очаква покачване до края на годината. Общото мнение на присъстващите на пресконференцията представители на големи пивоварни компании бе, че цената на бирата в България е най-ниска в Европа и по-ниска дори от тази в Китай. Според производителите продажбите на бира в пластмасови бутилки са достигнали максимума си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:37 | 17.08.22 г.
fallback