fallback

За въвеждането на единен номер 112 са необходими 14 млн. лв.

Въвеждането на системата се затруднява от съществуващата на места аналогова мрежа и от остарялото комуникационно оборудване

13:41 | 14.07.06 г.
Автор - снимка
Създател

За въвеждането на системата за единен номер 112 за спешни повиквания са необходими 14 млн. лв. Това заяви вицепремиерът и министър на държавната политика при бедствия и аварии Емел Етем по време на днешния парламентарен контрол.

По думите й въвеждането на системата се затруднява от съществуващата на места аналогова мрежа и от остарялото комуникационно оборудване.

Номерът трябва да бъде въведен в срок до края на 2006 година, т.е. към датата за присъединяването ни към ЕС.

За да се осигури ефективност на спешните повиквания е необходима интеграция между различните агенции и ведомства с цел взаимопомощ като полиция, пожарна, бърза помощ, гражданска защита, въоръжени сили. Нужно е също така да бъде осигурена комуникация между различните звена.

Номер 112 е безплатен, като трябва да бъде безплатен за абонатите, както на мобилните оператори, така и на фиксираните телефонни мрежи.

В Европейския съюз има строги правила при действие в случай на спешни случаи и повиквания. Системата осигурява възможност всеки гражданин да може да набира универсалния номер 112 от всеки наличен телефонен пост: фиксиран телефон, мобилен телефон, монетен или фонокартен апарат, VoIP абонат, специализиран телефон – на пътни възели/магистрали/шосета, обясниха за Investor.bg от Сиско Системс България, които имат участие в изграждането на системата у нас.

В повечето случай 112 се визира като комуникационен проблем и се решава с наличието на единен номер. Допълнителната функционалност обаче се осигурява и посредством мощни централизирани информационни системи с налични бази от данни за всеки гражданин на държавата. Операторите на телефонните услуги са длъжни да осигуряват информация за местоположението на потребителя при наличност името на собственика на услугата и друга допълнителна информация. Обслужващият персонал в т.нар call center на база на получената информация от системата предприема точно определени действия и насочва екипите, които да са максимално полезни.

За постигане на оптимално покритие и разпределение на задълженията се внедрява на регионален принцип с локални центрове, обслужващи обажданията, като съществува и централно координиращо звено.

За интегрирането на единен номер 112 за спешни повиквания в Румъния са били необходими година и половина за изследване на процесите и нуждите, като базовото законодателство е създадено през 2002 година, а през 2003 година е бил избран административен и движещ орган. Единният номер е започнал да действа в Румъния от края на 2005 година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:57 | 13.09.22 г.
fallback