fallback

„Застава“ цели 3,5% дял от българския автомобилен пазар до 2007 г.

Досега получените поръчки от компанията са за общо 70 леки автомобила и 14 товарни микробуса

19:10 | 11.07.06 г.
Автор - снимка
Създател

Моделът Florida може да се движи и на метан, и на бензин. Снимка: Застава

„Застава България“ ООД цели да разполага с дял от 3,5% от българския автомобилен пазар до 2007 г., което при песимистичен вариант за развитие на пазара на нови автомобили у нас означава около 1100 реализирани продажби. Това заяви за Investor.bg Димитрина Спасова, търговски представител в дружеството, което започна продажбите на автомобили от марката в България през април тази година.

Досега получените поръчки от компанията са за общо 70 леки автомобила и 14 товарни микробуса.

От „Застава България“ вярват, че ще постигнат заложените си цели, защото разчитат на атрактивните цени на моделите, както и на осигурения гаранционен и извънгаранционен сервиз и наличните оригинални резервни части.

Моделът Florida 1.3 IN например струва 12 600 лв. с ДДС. Моделът се предлага в разновидност, която се движи на метан или на бензин, като разходът му на гориво е съответно 4,50 лв./100 км и 6,9 л/100 км. Най-скъпият модел от марката – Euro Zeta е на цена 58 740 лв.

Като основни конкуренти на „Застава“ в съответния ценови клас Димитрина Спасова посочи „Дачия“ при леките автомобили и „Чефин” при моделите New Turbo Rival и Euro Zeta.

Засега работят двама оторизирани дилъри: „Полмо Авто” ЕООД – за територията на София и Софийска област, и „Тур Спорт” ЕООД – за територията на Добрич и областта.

В момента компанията разширява дилърската си мрежа, като ще се извършват продажби до краен клиент, гаранционен и извънгаранционен сервиз и продажба на резервни части и в градовете Монтана, Плевен, Благоевград, Сливен, Хасково, Бургас и Пловдив.

От този месец „Застава България“ има и собствена таксиметрова компания, която използва колите от марката - „Димед Транс” ООД, която използва логото и централния диспечерски пункт на „За едно евро” ООД. Компанията ще развива дейност в София и Добрич.

Производството на автомобили в заводите на „Застава”, гр. Крагуйевац, Сърбия, започва на 26 август 1953 г. с малка серия на щатските джипове „Вилис”. През следващата година се слага началото на сътрудничеството с „Фиат”. Негов продукт е легендарната „Застава 750”, която излиза в тираж над 900 000 бройки. По същото време на територията на „Застава” в Крагуйевац започва лицензното производство на товарни автомобили с товароносимост от 2,5 до 4 тона, а в завода на компанията в гр. Сомбор – на лекотоварни автомобили с полезен товар 0,6 тона.

Общо в трите завода на „Застава“ са произведени над 4,5 млн. автомобила, като за върхова в това отношение се счита 1989 г., когато от конвейрите слизат 250 хил. автомобила с марката "Застава". Ограничени количества от тези автомобили се внасяха у нас до 1989 г.

В настоящия момент производството на автомобили се осъществява от холдинговата компания „Застава Груп”, в чиято структура са включени следните фирми: „Застава автомобили“, гр. Крагуйевац (производител на леки пътнически автомобили, част от които с двигатели на „Пежо-Ситроен“), „Застава специални автомобили“, гр. Сомбор (производител на лекотоварни автомобили, автомобили за бърза помощ и др.) и „Застава камиони“, гр. Крагуйевац (за тежкотоварни автомобили).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:49 | 11.09.22 г.
fallback