fallback

Фред Стоун: Компаниите трябва да поддържат интереса на пазара към себе си

За да спечелят доверието на инвеститорите, компаниите трябва да предоставят по-изчерпателна информация от тази, която законът изисква, смята Стоун, който е член на Международната федерация за връзки с инвеститорите

17:42 | 11.07.06 г.
Автор - снимка
Създател

За да бъде един капиталов пазар привлекателен за инвеститорите, са необходими няколко основни предпоставки, сред които са ликвидността, ясната нормативна уредба и прозрачността. Това заяви Фред Стоун, член на Международната федерация за връзки с инвеститорите. Той представи практиките за оповестяване на ценово-чувствителна информация на развитите капиталови пазари по време на семинара „Чувствителна информация за цената на акциите, вътрешна информация“, организиран от Българската асоциация по връзки с инвеститорите. Медиен партньор на събитието бе Investor.bg. Според Стоун доверието на инвеститорите се печели постепенно, като за целта е необходимо постоянство при спазването на установените правила.

Фред Стоун представи европейския опит от последното десетилетие, през което са приети и въведени редица директиви и регулации, които спомагат за подобряването на прозрачността и ограничаването на злоупотребите на капиталовите пазари.

„Начините за оповестяване на информация, която влияе на цените на ценните книжа, са от огромно значение за нормалното функциониране на пазара“ , заяви Стоун, като представи и някои примери за такава информация, които включват промяна на финансовото състояние на дадено дружество, стратегически планове и преговори с други компании, промени в Борда на директорите, промени в дяловото участие на основните акционери и др.

Във Великобритания лицата, разполагащи с такава информация преди нейното публично оповестяване, или т.нар. инсайдъри* (директори, служители и т.н.), нямат право да сключват сделки с акциите на компанията през определени периоди – 60 дни преди публикуване на годишни или шестмесечни финансови отчети или 30 дни преди публикуване на тримесечни отчети.

Според Стоун компаниите трябва да поддържат постоянен контакт с фондовите мениджъри и медиите, както и да получават обратна връзка. „Около 20% от времето на висшите мениджъри е заето от комуникацията с инвеститорите, като в кризисни моменти този показател може да достигне и до 90%. Ако една публична компания иска да спечели тяхното доверие, трябва да предоставя по-изчерпателна информация от тази, която законът изисква“, категоричен е Стоун. „Целта е да се поддържа интересът на пазара към компанията, без да се споменават конкретни финансови параметри. Не бива да се допускат изненади при обявяването на чувствителна информация“, смята още той.

Според Фред Стоун уеб-сайтовете на публичните компании играят изключително важна роля за техния имидж сред инвеститорите. „Корпоративният сайт трябва да е максимално информативен, като едновременно с това трябва да се избягва излишното претрупване“, смята той. Според него посетителите трябва да имат достъп до финансовите отчети за възможно най-дълъг период назад, както и до отдела за връзки с инвеститорите.

*От англ., insider - вътрешен човек.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:02 | 26.08.22 г.
fallback