„Над 1,1 млрд. лв. са инвестирани в Globul за пет години, което е и най-голямата инвестиция на зелено в България“, обяви на пресконференция по повод официалното представяне на новата корпоративна идентичност нa компанията Евангелос Мартигопулос изпълнителният директор на COSMOTE Group.
Той уточни, че инвестициите на компанията ще продължат, а за момента за оператора работят над 1000 човека.
Globul получи лиценз за мобилен оператор през декември 2000 г. Търговският старт на компанията беше на 17 септември 2001 г.
В края на февруари бе обявено, че Globul ще промени търговското си наименование до края на 2006 г. Тогава изпълнителният директор на компанията Танасис Кацирубас заяви, че новото име на оператора ще бъде Cosmote. Под това име щяха да работят и другите мобилни оператори на гръцката компания Cosmote Group, но в крайна сметка само операторът в Румъния е пристъпил към предвидената промяна.
Днес Кацирубас уточни, че в България името няма да се сменя, тъй като след редица изследвания е било установено, че „името Globul е пуснало дълбоки корени на българския пазар“ и в страната ще бъде въведено единствено новото зелено лого. Зеленото е новият цвят на следващото десетилетие, каза още той.
Новата корпоративна идентичност на Globul съответства на стратегията на компанията за интегриране в структурите на Cosmote Group, чието начало бе поставено със сделката, в която Cosmote закупи 100% от дяловете в Globul от гръцката телекомуникационна компания ОТЕ за 400 млн. евро през август 2005.
Приемайки философията и визията на Cosmote Group, компанията променя дизайна и цветовете на своето лого, както и вътрешното и външно оформление на своите магазини, дизайна на продуктите и корпоративния си уебсайт. Промените започват да бъдат въвеждани още от утре, като няма крайна дата за приключване на нововъведенията, стана още ясно на пресконференцията.
Всички оператори от групата на Cosmote в Гърция, Албания, България, Румъния и Македония са осъществили или в момента осъществяват процес по приемане на отличителните знаци на групата в светло зелено и със стилизирани комуникационни вълни с по-светъл оттенък.
Новата корпоративна идентичност на Globul ще бъде оповестена чрез рекламна кампания под мотото “Най-доброто предстои”, а новото лого постепенно ще се появи на всички материали на компанията.
„До края на годината Globul ще стартира своите услуги от „трето поколение”, фиксирана телефония за бизнес клиентите си, мобилната интернет услуга i-mode и по-добри роуминг-тарифи”, коментира бъдещите планове на компанията изпълнителният директор на Globul Танасис Кацирубас.
„В България цените на мобилните разговори са най-ниски в Европа“, каза още той.
GloBul e търговската марка, с която компанията Космо България Мобайл ЕАД предлага мобилни телекомуникационни услуги в България. Компанията е 100% собственост на телекомуникационната компания Cosmote, водещият мобилен телекомуникационен оператор в Гърция и Югоизточна Европа. Към края на март 2006 г., услугите на GloBul са достъпни за 99,6% от населението на България и на 97% от територията на страната. Пазарният дял на компанията достигна 40%, а броят на абонатите надхвърля 2,56 милиона.
През първото тримесечие на 2006 г. приносът на българската компания към консолидираните приходи на групата се изчислява на 15%. Българската компания отговаря и за 14% от приходите преди данъци, лихви, отчисления и амортизации и за 10% от нетната печалба на групата.
В края на 2005 г., Globul отчете приходи от 274,1 милиона евро или с 54,4% повече от 2005 г. Оперативните приходи на компанията отбелязаха 106,4% годишен ръст и достигнаха 93,7 милиона евро. Операторът отчете нетна печалба от 26,3 милиона евро.