fallback

Инициативата Автентична България помага за развитие на качеството в туризма

Близо 60 представители на туристическия бизнес от цяла България изразиха интерес да станат част от инициативата и да бъдат оценени от независими оценители

16:19 | 12.06.06 г.

„Автентична България” ще се нарича независимата марка за качество в туризма, която ще се присъжда на малки хотели, къщи за гости и заведения за хранене, отговорили на изискването за автентичен и оригинален туристически продукт, стана ясно днес на пресконференция.
Инициативата на Алианс Доброволци за икономически растеж (ВЕГА), финансирана от Американската агенция за международно развитие (USAID), днес беше официално представена пред туристическия бранш от международните консултанти в сферата на туризма и брендинга Сю Уорън и Паулюс Куликаскас.
Инициативата ще обхване разработване и прилагане на независима марка за качество на туристическите обекти и частна система за сертифициране. Близо 60 представители на туристическия бизнес от цяла България изразиха интерес да станат част от инициативата и да бъдат оценени от независими оценители.
Марката за качество „Автентична България” ще допълни държавната система за сертифициране, която взема предвид минимум стандарти. Новата система ще наблегне по-сериозно на характерното преживяване, което автентичният туризъм осигурява. Характеристики като гостоприемство, обслужване с лично отношение, дизайн и специална атмосфера, кухня и връзки с местните общности ще имат най-голяма тежест в системата за оценка.
„Когато говорим за автентичност, нямаме непременно предвид традиционна носия, а съвременното измерение на типично българската атмосфера, духа на даденото място“, поясни Сю Уорън.
Независимо, че България през последните 5 години е оценена като най-динамично развиващата се туристическа дестинация в Европа, все още тя е на едно от последните места по приходи от турист на ден - само 35 евро, добави тя.
Целта на тази инициатива е именно да се развие потенциалът за привличане на по-платежоспособни туристи и да се постигнат по-добри бизнес резултати в сферата на този вид туризъм.
Инициативата „Автентична България” включва още подбор и обучение на независими оценители. Планира се също създаването на онлайн Пътеводител за автентичния туризъм в България, както и неговото публикуване и разпространение в страната и чужбина. Ще бъдат подпомогнати и други промоционални инициативи на работната група, сред които участие в международни туристически изложения.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:38 | 11.09.22 г.
fallback