fallback

Пежо отново начело по продажби у нас за петте месеца

От началото на 2006 г. продажбите на нови коли в страната са се увеличили с 27%

08:24 | 12.06.06 г.
Автор - снимка
Създател

Петте месеца на тази година може да се запомнят със запазване на добрия ръст на продажбите на нови автомобили у нас и с връщането на Пежо начело по продажби. От началото на годината членовете на Съюза на вносителите на автомобили в България са продали общо 15 393 нови автомобила, което представлява 26.69 на сто повече от същия период на миналата година. Заедно с автобусите и камионите продажбите достигат до 15 927, или ръст от 27.31% спрямо петте месеца на 2005 г.

Точно тежкотоварните автомобили, както и други индустриални автомобили и техника са акцентът на тазгодишният автомобилен салон в София, които е отворен за посетители до 18 юни. За периода от януари до май в България от членовете на съюза са продадени общо 514 нови камиони и 20 нови автобуси. Общият ръст тук спрямо същия период на миналата година е 48.3 на сто. Най-големи са продажбите на тежкотоварните камиони (между 18 и 44 тона), като и на лекотоварните (3.5 – 7.5 тона).

Сред отделните марки водач при тежката автомобилна техника е Ивеко с продажби на 277 машини, следвана от Мерцедес със 130 и МАН с 47 бройки. Почти всички продадени автобуси за периода (18) са от марката Исузу.

Общите продажби на нови автомобили в страната са по-големи от посочените по-горе, защото в данните на съюза не са включени продажбите на Хюндай и Порше. През миналата година всички вносители в страната продадоха над 35 хиляди нови автомобили, а ако сегашният ръст се запази, продажбите през тази година ще достигнат 45 хиляди бройки.

След като от началото на тази година Пежо отстъпи лидерската позиция на Форд, в края на май френският лъв отново излезе начело. За петте месеца на тази година са продадени общо 1756 автомобила от марката Пежо, или 11.41 на сто от общия пазарен дял на Съюза на вносителите на автомобили. Предимството на тази марка се дължи основно на добрите продажби на лекотоварни автомобили от класовете SV и MV, както и добрите позиции на средния клас.

Досегашният лидер за тази година Форд преминава на втора позиция с продажби на 1680 нови автомобила, като и тук предимство имат лекотоварните автомобили. На трето място излиза Тойота с 1450 нови автомобила. Продажбите на японската марка постоянно се увеличават, като българският пазар следва световните тенденции, според които Тойота е една от най-популярни марки.

Четвъртото място остава за Опел, като осемте вносителя са продали общо 1386 немски автомобила. Следващите в класацията са традиционно силните Шкода и Ситроен, съответно с продадени 1186 и 1102 автомобила.

Продажбите на мотоциклети у нас през тази година остават слаби, като за петте месеца са продадени общо 101 бройки при 232 за същия период на миналата година. И тук лидер е Пежо с 36 бройки, следвано от Ямаха с 30 продадени машини.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:39 | 28.08.22 г.
fallback