От 2003 г. досега служителите в България на американската Tumbleweed са се увеличили от 29 на 140 души. От компанията смятат, че основните предимства на страната ни е, че българските кадри са много производителни, имат добри работни навици, етика, работят много и не на последно място - не струват толкова скъпо. Това заяви днес пред журналисти Джеймс Скълиън, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Tumbleweed.
„За мащабите на САЩ смятам, че аутсорсингът ще продължи и американските фирми ще продължат да изнасят по-голяма част от производството, но същевременно привлекателността на държави като Индия започна да намалява, защото цената за изнасяне на производство там се вдигна и ефективността вече не е толкова голяма. Ние имахме късмета да попаднем в България, твърдо сме в България и ще продължим да бъдем тук. Нямаме планове да ходим другаде, стига само нивото на квалифицирани кадри да остане същото“, каза за Investor.bg Скълиън.
Екипът на компанията в нашата страна е една трета от числеността на персонала в световен мащаб. На въпрос на Investor.bg дали се предвиждат нови назначения мениджърът за България Мая Миланова заяви: „Ще продължим да се разрастваме, като само от началото на годината сме наели 10 човека в областта на развитието и разработките. Предстои да наемем хора и за развитието на търговската ни и маркетинг дейност".
„Пазарът, който ние обслужваме, на защитените комуникации, възлиза на 1,3 млрд. долара и расте със 17-20% на година. Очакваме той да продължи да нараства“, коментира Джеймс Скълиън.
През 2005 г. приходите на компанията възлизат на 50 млн. долара, като очакванията на Tumbleweed са те да нараснат до около 60 млн. долара за 2006 г.
Сред основните планове за тази година са разширяване на пазара и присъствието на групата в Европа и конкретно в България. За тази цел Tumbleweed е избрал CNsys и Intelinet за свои оторизирани партньори в България, уточни Скълиън.
„Стараем се да разширяваме продуктовата си линия и в момента обмисляме една нова стратегическа визия за компанията, която смятаме да обявим началото на лятото. Тази нова визия естествено ще включва и нови изделия, разширяване на продуктовата ни гама, както със собствени сили, така и придобита чрез закупуване“, добави той.
Tumbleweed предлага решения в три обширни продуктови групи: MailGate, SecureTransport и Validation Authority. MailGate осигурява защита срещу спам, вируси и атаки и дава възможност за базирано на политики управление на съобщения, криптиране и маршрутизация. SecureTransport позволява на бизнеса безопасно да прехвърля големи файлове и данни по защитен канал. Validation Authority е решение за валидиране на електронни сертификати. Продуктите на Tumbleweed имат широка употреба в САЩ и Европа, а клиентите й включват и осем от десетте най-добри банки в САЩ. В България първият клиент на компанията е Мобилтел.