fallback

Потреблението на бира се повиши с над 16% за четири месеца

През целия юни ще има мачове от Световното първество по футбол в Германия и това може би ще доведе до нови рекордни за последните години продажби

17:19 | 11.05.06 г.
Автор - снимка
Създател

Пивоварните компании, членове на Съюза на пивоварите в България, са продали общо 1,119 млн. хектолитра бира за първите четири месеца на тази година, като това представлява повишение с 16,27 на сто в сравнение със същия период на миналата година, когато реализацията е била за общо 962 760 хектолитра. Само през април тези компании са продали 447 371 хектолитра, с 14% повече от същия месец на 2005 г.

На българския пазар обаче са продадени много по-големи количества бира, защото в данните на съюза на пивоварите не влизат продажбите на „Леденика ММ” и няколко по-малки пивоварни, които предоставят само годишни данни. Ако този ръст се запази, а има възможност и да бъде увеличен, през тази година ще бъдат продадени количества над психологическата граница от 5 млн. хектолитра, която е цел от няколко години.

Независимо от дъждовните дни през тази пролет, климатичната обстановка (един от основните фактори при продажбите на бира) тази година е по-добра от миналата и това спомага за по-добрите продажби. Другият голям фактор е футболът. Този спорт е един от основните двигатели на продажбите на пиво. Успехите на българските клубни отбори със сигурност са накарали доста хора да се събират на едно място и да пият повече бира. През целия юни пък ще има мачове от Световното първенство по футбол в Германия и това може би ще доведе до нови рекордни за последните години продажби.

За добрите резултати със сигурност е допринесло и обновяването на дизайна при опаковките на някои марки бира, както и активната реклама за ново още по-добро качество на предлаганите от пивоварните марки.

За пореден месец водачът по продажби на българския пазар се сменя и за април с най-много продажби е „Загорка” АД. През април компанията е реализирала 146 148 хектолитра бира. Продажбите само за този месец дават възможност дружеството да излезе начело и в класацията за четирите месеца на годината с общо 368 315 хектолитра. „Каменица” АД има продажби за 130 050 хектолитра бира за април и общо 366 717 хектолитра за първата една трета от годината. Независимо от постоянните смени на върха, двете компании засега остават недостижими за останалите производители на бира в България.

Третото място твърдо се държи от „Карлсберг България” със 111 266 продадени хектолитра за април и 254 517 хектолитра за четирите месеца. Следваща по продажби е „Болярка - ВТ” с 49 604 хектолитра за април (107 420 хектолитра за периода януари – април).

„Ломско пиво” АД е продало 7 920 хектолитра за април и общо 14 630 хектолитра за четирите месеца. Интересното при тази компания е, че при нея ръстът за четиримесечния период в сравнение със същия период на 2005 г. е над 20 на сто. При другите пивоварни той е по-тази граница. Компанията закупи през тази година търговските марки на „Шопско” и това е една от причините за по-големия ръст.

От данните на съюза на пивоварите прави впечатление, че шестте компании са произвели повече бира, отколкото са продали за първите четири месеца на тази година, което означава, че те са готови за летните месеци и за Световното първенство по футбол, когато се очакват засилени продажби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:39 | 28.08.22 г.
fallback