И през първото тримесечие на 2006 г. потреблението на безалкохолни напитки продължава да расте динамично. В сравнение със същия период на 2005 г. консумацията е нараснала с 18%, или 37 млн. литра, показват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.
Потреблението на бутилирани води отново е с най-висок ръст - 38%, или 29 млн. литра повече от 2005 г., като за натуралните минерални води увеличението е с 48%. Консумацията на води, предлагани в обществения сектор в галони 19,4 литра, се е увеличила с 22%.
Потреблението на газирани напитки е нараснало с 4%. За някои видове, като напитки тип “лайт”, увеличението е с 34%, тип “лимонади” - с 15%, а тип “портокал” - с 8%.
При негазираните напитки - такива с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за първите три месеца е нараснало с 33%.
Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари със 7%, като то е по-значително за продуктите, предлагани в стъклени опаковки. Отчита се по-високо потребление на плодови сокове и нектари с около 1 милион литра.
В групите “студен чай” и “енергийни напитки” увеличението за тримесечието е съответно 12% и 15%. Причината за това е в по-голямото разнообразие и по-атрактивните цени на продукти, пускани на пазара от български производители, уточняват от асоциацията.
Данните от потреблението на безалкохолни напитки през първото тримесечие дават основания за оптимистична прогноза за 2006 г. Ако динамиката на потреблението се запази може да се очаква в края на годината консумацията на безалкохолни напитки да достигне 1, 350 млрд. литра, ръст в потреблението на глава от населението от 157 на 177 литра.
На 28 април 2006 г. Асоциацията на производителите на базалкохолни напитки в България направи отчет за работата си през 2005 г. В приетите документи се подчертава динамичното и устойчиво развите на бранша. Расте броят на фирмите, внедрили системи за безопасност на храните НАССР, и на тези със сертификат за управление на качеството, безопасност на труда, управление на околната среда.