fallback

Очертава се добра година за пазара на бира в България

Ако добрият ръст се запази, през тази година ще бъде премината границата от 5 млн. хектолитра

15:58 | 12.04.06 г.
Автор - снимка
Създател

Ако се съди от резултатите за първото тримесечие на тази година, то 2006 г. ще бъде добра за производителите на бира в България. За периода компаниите – членове на Съюза на пивоварите са реализирали на пазара общо 672 028 хектолитра бира, което представлява ръст от 8,64 на сто спрямо същия период на миналата година, когато са продадени 618 600 хектолитра. Ръстът се забавя в сравнение с първите два месеца на тази година, но положението на пазара остава много по-добро от миналата година, когато през първото тримесечие бе отбелязан спад от почти 12%.

Тогава тежките метеорологични условия и промяната в акциза на пивото бяха основната причина за по-малките продажби, но през тази година положението е доста по-добро. Зимата беше сравнително мека, няма голяма промяна в цените на различните марки бира и това води до по-голяма консумация през периода. Освен това компаниите продължават да напомнят на българите за продукта бира чрез сравнително агресивни рекламни компании.

Още по-добри резултати може да се очакват през второто тримесечие на тази година, защото от началото на юни започва световното първенство по футбол в Германия. За разлика от предишното световно първенство, когато мачовете се играеха в необичайно за консумиране на бира време – по обяд (заради часовата разлика с Корея и Япония), сега вече времето е много подходящо – след края на работния ден. Футболните мачове винаги са допълнителен стимул за консумация на бира, особено сред мъжката част.

От своя страна, производителите на бира няма да пропуснат да рекламират активно своята продукция точно по време на първенството. Това допълнително ще помогне за добрите продажби. Ако времето бъде подходящо – без много валежи, добри резултати ще бъдат регистрирани при продажбата на наливна бира, защото много хора ще гледат мачовете от първенството заедно, по възможност на въздух, като такива условия обикновено предлагат появяващите се всяко лято временни бирарии.

Все още обаче не може да се получи пълна представа за моментното състояние на пазара на бира, защото в предоставяните от Съюза на пивоварите данни не влизат продажбите на „Леденика – ММ”, както и на някои по-малки пивоварни. За цялата 2005 г. от всички пивоварни в страната бяха реализирани продажби на 4,78 млн. хектолитра. Ако добрият ръст се запази, през тази година ще бъде премината границата от 5 млн. хектолитра.

Първите три месеца на година бяха най-добри за „Каменица” АД, като тази компания е продала 236 666 хектолитра бира в сравнение с 202 500 хектолитра за същия период на миналата година. Основният конкурент на пловдивската компания – базираната в Стара Загора „Загорка” АД, е реализирала 222 167 хектолитра в сравнение със 174 400 хектолитра за първото тримесечие на миналата година. Само за март обаче разликата между двете компании е много малка – 112 327 хектолитра за „Каменица” и 112 155 хектолитра за „Загорка”.

Третият голям играч на българския пазар – „Карлсберг България” АД е продал за тримесечието 143 250 хектолитра бира, докато за същия период на миналата година реализацията на тази компания е била 126 800 хектолитра.

Компанията от Велико Търново „Болярка – ВТ” е продала 57 816 хектолитра бира за три месеца от началото на годината, „Ломско пиво” – 9678 хектолитра, а „Агрима” – 2451 хектолитра.

От второто тримесечие на годината продажбите на „Ломско пиво” най-вероятно ще се повишат, защото мажоритарният й собственик закупи през март марките “Шопско” и “Sofia Brewery Premium Lager”. Плановете са производството на закупените марки бира да започне от началото на април в “Ломско пиво”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:39 | 28.08.22 г.
fallback