fallback

Продажбите на нови автомобили в България продължават да нарастват

Форд измести Пежо от лидерската позиция на автомобилния пазар у нас, сериозно присъствие завоюва Дачия

11:09 | 12.04.06 г.
Автор - снимка
Създател

Снимка: Ford-Europe

Продадените за първите три месеца на тази година нови леки и лекотоварни автомобили у нас са 8723, отчетоха от Съюза на вносителите на автомобили. Това представлява покачване от 29,79 на сто спрямо продажбите за първите три месеца на миналата година, когато те са достигнали 6721 нови автомобили. В дадените от съюза данни обаче не влизат продажбите на два вносителя, така че общият брой е още по-голям.

Изгодните лизингови схеми, предлагани от почти всички вносители, кредитите за покупка на нови автомобили, както и нарастващите възможности на известен брой българи са сред основните причини за продължаващото покачване на продажбите. Въпреки отчетения голям ръст, той е по-малък в сравнение с миналата година, когато за тримесечието са продадени с около 40% повече нови коли в сравнение с първото тримесечие на 2004 г., а в края на миналата година ръстът бе 35 на сто спрямо предходната.

През първите три месеца на тази година в страната са продадени и 251 камиона и автобуса, както и 32 мотоциклета. Така общият брой на продажбите на вносителите от съюза достига 8974 броя, с 30,6% повече от същия период на миналата година.

Първото тримесечие на тази година е интересно и със смяна на водача по продажби в България. Ако в последните години и първите два месеца на годината неизменно в страната се продаваха най-много автомобили от марката Пежо, то вече най-продаваните са автомобилите Форд. Вносителят на тази марка е пласирал общо 1011 автомобила за първите три месеца на годината (срещу 636 за същия период на миналата година), което му дава 11,59 на сто от пазара на Съюза на вносителите. Предимството на тази марка идва най-вече от сериозно нарасналите продажби на модификацията SV, които достигат 413 за трите месеца.

Вторите по продажби Пежо дори отбелязват отстъпление, защото за първите три месеца на тази година са продадени 995 автомобили (11,41% дял от пазара), докато през миналата година те са били 1174. Разместването на пазарните водачите показва, че компаниите вносители са много гъвкави и постоянно търсят нови начини за увеличаване на продажбите.

Третото място за тримесечието е за марката Опел, която се продава от общо осем дилъри в България. Продажбите на тези автомобили достигат 846 бройки, или дял от 9,70 на сто. В класацията следват Тойота със 774 автомобила, Шкода с 644 и Ситроен с 633.

Много сериозно на българския пазар на нови автомобили вече се представя Дачия с продадени общо 425 бройки (4,87%), докато за същия период на миналата година те са били само 9. Тук успехът се крие в ниската в сравнение с други марки цена и амбициозната рекламна кампания.

Освен традиционно силните продажби на автомобили от средния клас, в последната година и особено в първите три месеца на тази година има сериозно повишение на продадените високопроходими автомобили. За трите месеца са продадени общо 919 коли SUV1 и SUV2, докато за същия период на миналата година те са били общо 782.

При камионите и автобусите лидерското място е за Ивеко с продадени общо 125 бройки, следвани от Мерцедес с 80.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:15 | 11.09.22 г.
fallback