Водещият унгарски телеком Мадяр Телеком е готов да направи сериозни инвестиции на българския телекомуникационен пазар при условие, че съществува конкуренция и на практика, а не само на теория, както до сега.
Това стана ясно от лекцията, изнесена от Акош Мац, мениджър "Връзки с Европейския съюз" в Мадяр Телеком, на тема „Конкурентната регулация като ключова предпоставка за стратегически инвестиции на българския телекомуникационен пазар”. Презентацията беше част от конференцията ”Телекомуникационни решения и услуги в условията на конкурентен пазар”, организирана от IDG България.
Акош Мац добави, че компанията планира да инвестира минимум 7 млн. евро на българския пазар. Това биха могли да направят и други ключови телекомуникационни играчи, в зависимост от това дали съществуват условия за конкуренция или не. Според представителя на Мадяр Телеком реална конкуренция в телекомуникационния сектор у нас все още не съществува, въпреки предприетите стъпки в тази насока.
Необходимо е в най-кратки срокове да бъдат създадени базови регулативни условия за конкуренция и да бъде реално либерализиран пазарът. Това ще привлече повече инвестиции във фиксираните телекомуникации в България.
Това трябва да стане чрез въвеждането на нова законодателна рамка, която да отговаря на последните евродирективи в телекомуникационния сектор и да дава възможност за ефективна регулация.
Други необходими условия според Мац са ефективните и целенасочени действия на регулативните органи в бранша, повече оферти за продажба на едро от страна на водещите оператори и не на последно място - прозрачност и "феър плей" при ценообразуването на телекомуникационните услуги.
Мадяр Телеком, част от Дойче Телеком Груп, е един от водещите телекомуникационни оператори и ключови инвеститори в региона и развива дейност в общо 6 държави (Унгария, Македония, Черна гора, България, Румъния и Украйна). Компанията е вложила близо 500 млн. евро в придобивания. През последните две години е реализирала допълнителни инвестиции в размер на 96 млн. евро в Македония и Черна гора.
През 2005 г. унгарският оператор стъпи и на българския пазар, като придоби 100% от алтернативния телеком Орбител на стойност 8 млн. евро. Добрите макроикономически показатели, стабилната политическа обстановка и предстоящото членство на България в Европейския съюз са били водещи при реализирането на тази стратегическа стъпка, сподели по време на презентацията си Акош Мац.