fallback

IT пазарът в България ще достигне 552 млн. долара до 2009 г.

В следващите пет години IT секторът ще генерира около 7 900 нови работни места в България, каза още Милев, позовавайки се на изследване на IDC.

18:23 | 21.03.06 г.

IT пазарът в България нараства с около 12,4% годишно и ще достигне 552 млн. долара до 2009 г. Това заяви Теодор Милев, изпълнителен директор на Майкрософт България, по време на шестата бизнес кръгла маса с правителството на България. В същото време пазарът в Югоизточна Европа ще нараства с 10,4%.

В следващите пет години IT секторът ще генерира около 7 900 нови работни места в България, каза още Милев, позовавайки се на изследване на IDC.

България трябва да заложи приоритетно на развитието на високите технологии, с което имаме най-високи шанс като държава да се възползваме от добрата конюнктура и добрия интерес, който в момента световната икономика проявява към региона ни, коментира Саша Безуханова, изпълнителен директор на Hewlett Packard България.

Тя подчерта, че се намираме в регион, в който има конкуренция в сектора и ще трябва да се борим за лидерското място. Основен и партньор и конкурент в борбата за привличане на инвестициите на големите компании е Румъния.

На въпрос на Investor.bg до каква степен България може да се конкурира с Индия и Китай в областта на аутсорсинга и какви са предимствата на нашата страна Безуханова заяви: „Със сигурност България няма мащаба да застане на пътя на Индия и Китай. Тези две страни имат много по-голям човешки ресурс и са специализирани в базов тип производства“.

По думите й конкретното предимство на България е специализирането в бутиков тип производства, или реализация на проекти, които обикновено изискват по-големи знания. Друго предимство на страната ни е многоезичността - когато се изграждат колцентрове или аутсорс на контактни услуги в Индия например може да се разчита на едно задоволително ниво на английски. България има предимството да бъде мултилингвистична държава и ако продължим да се развиваме този капацитет, можем да се възползваме от интереса, който има пред нас.

„Важно е да се отбележи и че за нас интересен таргет са европейските компании, които за разлика от азиатските могат да стигнат много по-бързо до своите партньори. В наша полза е и европейската култура, която носим“, допълни изпълнителният директор на Hewlett Packard България. 

Още от шестата бизнес кръгла маса с правителството на България: Economist: Членството в ЕС не означава ръст в икономиката

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:05 | 09.09.22 г.
fallback