fallback

Едва 5% е делът на вносния алкохол на българския пазар

През последните години се забелязва промяна в нагласите на българските потребители в посока на търсене на по-качествени маркови продукти

18:02 | 07.03.06 г.
Автор - снимка
Създател

Консумацията на алкохолни напитки в България е традиционно висока – около 7 литра годишно на глава от населението. Покупателната способност на българина обаче е все още ниска и затова делът на вносния алкохол като общ обем е едва 5%. Това показват данните на американската компания Brown-Forman, която от началото на април ще има нов търговски партньор в България. Общата консумация на спиртни напитки у нас за миналата година възлиза на около 60 млн. литра, като в това число не влизат произведените количества домашна ракия, уточниха от компанията за Investor.bg. Като традиционна българска напитка ракията заема 52-54% дял от потреблението. През последните години се забелязва промяна в нагласите на консуматорите в посока на търсене на по-качествени маркови продукти, може би за сметка на количеството, показват изследванията на Brown-Forman.

Най-продаваната чужда марка в България е водка Финландия, като България е сред трите й най-силни пазара в Централна и Източна Европа заедно с Полша и Чехия. Продажбите на Финландия на българския пазар за 2005 г. са 120-130 хил. 9-литрови каси (всяка каса съдържа по 12 бутилки от 0,75 л). По вид алкохол обаче най-търсени у нас са чуждите марки уиски. Сред най-продаваните са Jack Daniels и Jim Beam.

“Има няколко основни вида уиски – шотландско (скоч), ирландско и американско”, обясни за Investor.bg Димитър Георгиев, маркет мениджър на Brown-Forman. Американското уиски, от своя страна, се дели на два подвида – бърбън и тенеси. Именно в последната група влиза марката Jack Daniels, която е продукт на американската компания. Освен него и водка Финландия, производителят продава в България и ликьорът Southern Comfort, който е на базата на бърбън и е на пазара у нас от три години. Оттогава продажбите му бележат стабилен ръст, като през миналата година са реализирани около 400 каси. Въпреки това ликьорът все още не е достатъчно популярна напитка у нас, въпреки че влиза в състава на много коктейли.

Brown-Forman Corporation е една от най-големите американски компании, производители на висококачествени вина и високоалкохолни напитки. Създадена е през 1870 г. от Джордж Гарвин Браун, млад аптекар от Луисвил, Кентъки, който пръв започва да продава уиски в запечатани стъклени бутилки. Днес продуктите на компанията се предлагат в повече от 130 страни по света.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:21 | 09.09.22 г.
fallback