fallback

БТК начело на онлайн рекламодателите, пазарът с 81% ръст за 2005

Комуникациите и банковите услуги формират над 60% от рекламните обеми

14:01 | 01.03.06 г.
Автор - снимка
Създател

От ляво на дясно: Николай Мартинов (член на Съвета на директорите), Ангел Милев (мениджър Нови проекти), Любомир Леков (изп. директор). Снимка: Investor.bg

С 81% до 5,6 млн. лв. е нараснал брутният онлайн агенционен* рекламен пазар в България през 2005 г., срещу 3,1 млн. лв. за 2004 г. Силното увеличение се дължи основно на големите рекламни обеми на БТК, става ясно от проучване на интернет компанията Инвестор.БГ АД, обявено на пресконференция днес.

Комуникациите и банковите услуги формират над 60% от рекламните обеми. С 9% от пазара е онлайн рекламата на техника, с 13% са бързооборотните стоки (от които 5% са за бирите), по 4% държат залаганията и услугите. Туризмът заема 2% от рекламните обеми по сектори, а недвижимите имоти и колите имат по 1%.

За 2005 г. най-големите рекламодатели, отделили над 100 хил. лв. за интернет реклама, са БТК, НДСВ (изборна кампания), Райфайзенбанк, Биохим, Мобилтел и ДЗИ.

Според данни на сайта Internetworldstats.com броят на интернет потребителите в България за периода 2000-2005 г. се е увеличил с 411,6%, а с достъп до мрежата у нас разполагат 2,2 млн. човека, или 28,5% от населението на страната. Въпреки бума в използването на интернет в България потенциалът на интернет рекламата все още не е напълно разкрит и тя формира 1,5% от целия рекламен пазар в страната, става ясно още от проучването на Инвестор.БГ.

„Направихме това изследване, защото за нас е изключително важно да познаваме реалната ситуация на бързоразвиващия се онлайн рекламен пазар, за да знаем как да инвестираме в него. Също така бяхме провокирани от факта, че според публикации в пресата през 2005 г. първите две интернет компании в сектора притежават общо над 100% пазарни дялове“, коментира изпълнителният директор на Инвестор.БГ АД Любомир Леков.

Конкретно Инвестор.БГ АД през миналата година успя да увеличи пазарните си позиции и вече се нарежда сред трите най-големи интернет компании в България.

Амбициите на групата са до 2010 г. да притежава 20% от целия онлайн рекламен пазар в страната, а по нейни преценки като стойност той ще нарасне до 50 млн. лв. за периода.

За 2005 г. компанията излезе на печалба - в размер на 10 хил. лв., спрямо загуба от 3 хил. лв. за 2004 година. Приходите от продажби на услуги бележат ръст от 44,5% на годишна база до 172 хил. лв., а общите приходи от дейността възлизат на 290 хил. лв., спрямо 163 хил. лв. към 31 декември 2004 година, което представлява повишение от 77,9%. Разходите за дейността са на стойност 280 хил. лв., в сравнение със 166 хил. лв. за предходния отчетен период. За тази година Инвестор.БГ очаква приходите от продажби да се удвоят, като компанията планира да завоюва трайни позиции в сектора на електронната търговия. Доказателство за първата стъпка в тази насока е постигнатото от първия сайт на групата за онлайн продажби – интернет страницата за поръчка на храна Netkelner.bg, който от стартирането си реализира месечно увеличение на поръчките между 70 и 80%. Сред останалите нови проекти на компанията са сайтът за добиващите все по-голяма популярност като форма на комуникация блогове – Blog.bg, както и страницата за най-актуалното и любопитното от света на спорта – Gol.bg.

*Агенционният пазар се формира от рекламите, които минават през рекламни агенции, а не са реализирани от директни сделки между рекламодател и медия.

Свързани компании:

Инвестор.БГ АД(IBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:32 | 30.08.22 г.
fallback