Продажбите на Германос в България за 2005 г. възлизат на 56 млн евро, което е покачване с 37% в сравнение с 2004 г., съобщиха от компанията. Печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) за периода възлиза на 4,2 млн евро.
“През 2005 година ние постигнахме висок ръст в резултатите си, докато изпълнявахме целите си и структурирахме бизнеса с идея за устойчив успех в бъдещото му развитие. Намеренията ни за 2006 г. са насочени към засилване в корпоративен план едновременно с поддържане на високо качество на предлагане и обслужване на нашите потребители”, коментира изпълнителният директор на Германос Телеком България Аристотелис Фотилас.
Германос започна своята дейност в България през 2000 г. Понастоящем веригата магазини за мобилни технологии има 74 магазина в 39 града в страната. Веригата е основен търговски партньор на Глобул и също така предлага услугите на БТК на българския пазар.
В рамките на финансовите резултати за 2005 г. на групата Германос международното й портфолио от дейности е постигнало една трета от общите продажби на корпорацията. Продажбите в международен план на групата Германос надвишават 300 млн евро, което представлява 30% дял от общата стойност, в сравнение с 20% дял през 2004 г.
Огромен ръст в продажбите се забелязва в Полша (93.7%), където те възлизат на 110 млн евро и са илюстрация на динамичният ритъм на развитие на този пазар. Подобно ниво на ръст в продажбите е постигнато в Румъния при 100 млн евро продажби и 60% ръст. Приносът на Македония е 11.6 млн евро (ръст от 28.9%). Резултатите от Украйна бележат драстичен ръст на този бурноразвиващ се пазар – продажби от 15.1 млн евро в сравнение с 1.1 млн евро за 2004 г.