Събитието Investor 20, с което Investor.bg отбелязва 20-тата си годишнина, ще се проведе на 2 ноември. В него ще се включат водещи експерти и анализатори в някои от най-важните сектори – зелена икономика, онлайн търговия, трансформация на бизнеса.
eMAG е една от компаниите, които подкрепят събитието.
Силвиу Гугуи е управител на eMAG България. eMAG е водеща платформа за онлайн търговия на дребно, основана през 2001 г. в Румъния, като днес има дъщерни дружества в България и Унгария. В продължение на почти 20 години компанията постоянно инвестира в услуги, базирани на технологии, които помагат на клиентите да спестят време и пари.
Силвиу се присъединява към eMAG Румъния през 2016 г. с професионален опит както в телекомуникационната, така и в електроника-ИТ индустриите. Вярва, че бизнесът се нуждае от постоянни инвестиции, за да постигне устойчив растеж и лидерска позиция.
Силвиу Гугуи е завършил ускорена програма по мениджмънт в Yale School of Management. - Защо подкрепяте събитието Investor 20?
Приемаме, че наша отговорност като лидери в сектора на електронната търговия е да споделяме ноу-хау, да даваме пример за следване, както и че е важно да растем заедно с нашите партньори. Investor 20 дава отлична възможност за постигането на това.
- Какви очаквате да са най-големите предизвикателства за Вашия сектор и икономиката като цяло през следващата година? А до 5 години?
Според нас българският пазар има много голям потенциал и навлизането на електронната търговия ще продължи да се ускорява. Броят на потребителите, които използват интернет за пазаруване, се е увеличил значително през последната година и половина и това ще продължи да стимулира развитието на сектора, както и диверсификацията на продуктовите категории.
В eMAG се стремим да бъдем шопинг дестинация, отговаряща на всички нужди на клиентите ни, и разрастваща се благодарение на факта, че постоянно предлагаме иновации, все по-качествени услуги, още по-голям избор от продукти, добри цени и отлично и цялостно потребителско изживяване – от поръчката до крайната доставка. Ще продължим да се фокусираме върху предоставянето на първокласно потребителско изживяване за нашите клиенти чрез предлаганите все по-добри услуги и увеличаваща се селекция от продукти на атрактивни цени.
- Как се трансформира секторът, в който работите, през коронакризата?
Кризата ускори растежа на електронната търговия, но заедно с това повиши и очакванията за услугите, предоставяни от онлайн търговците. Имаше и редица предизвикателства пред бизнесите като обезпечаването на складова наличност, транспорт, мерки за безопасност и т.н. В eMAG ние винаги се подготвяме за бъдещето и се гордеем, че успяхме да отговорим на очакванията на нашите клиенти – за наличност на продукти, избор и цена, доставка и потребителско изживяване на платформата.
- Кой е най-полезният урок, който научихте от пандемията като компания? На фона на повечето негативи има ли все пак нещо позитивно, което извлякохте от пандемията?
За нас този период донесе своите предизвикателства, но не бихме казали негативни. Случилото се доказа правотата на подхода ни да бъдем подготвени за всичко, да сме адаптивни, бързи и винаги да гледаме на пазара и на нашия бизнес през очите на клиентите.
- Ускори ли пандемията дигитализацията във Вашата компания? Каква прогноза бихте направили за своя онлайн бизнес в близко бъдеще?
Дигитализацията е в основата на нашия бизнес и ние винаги сме използвали технологиите, за да помогнем на клиентите да спестяват време и пари и да разширяваме присъствието си в региона. Ще продължим да инвестираме в нови инструменти и програми, както и да автоматизираме работните процеси. Да, сега имаме повече срещи онлайн, но от бизнес гледна точка от самото ни начало като компания сме един вид „евангелисти“ на дигитализацията.
- По всичко изглежда, че хибридната работа е отговорът на коронакризата. Как организирахте работните процеси във Вашата компания, очаквате ли служителите да се завърнат скоро на работните си места, или напротив, домашният офис е неизбежното бъдеще?
Към момента работим дистанционно и екипът се справя отлично. Ще продължим да се придържаме към хибридния модел на работа, дори ако мерките за безопасност не го изискват. Планът е да запазим гъвкавостта си и да имаме един ден седмично в офиса, за да можем да поддържаме екипния дух и чисто човешките взаимоотношения.
- Каква е ролята на бизнеса в зеления преход – може ли той да бъде двигател на промяната или ще остане само обект на регулации?
Вярваме и въплъщаваме устойчивостта на нашата компания като отговорност към обществото, към самите нас. Ще намалим въглеродния си отпечатък, имаме зелени доставки и нов, сертифициран по системата за устойчиво развитие BREEM, склад. Наскоро стартирахме нашия т.нар Зелен ангажимент. Насърчаваме и клиентите ни да мислят природосъобразно с различни програми като например инициативата „Освободи място за новото с eMAG”, в рамките на която потребителите могат да върнат стари електрически уреди за рециклиране в нашия шоурум и да получат ваучер за нов артикул.
Investor 20 ще се проведе при спазване на противоепидемичните мерки и ще се излъчва на живо в платформата Investor Media Pro, в Investor.bg и на Facebook страниците на Investor Media Group.