fallback

Марката Каменица държи 18% от пазара на бира в България

През миналата година са продадени почти 800 хил. хектолитра бира, а за последните 10 години българите са изпили над 650 млн. литра бира от тази марка

16:28 | 07.02.06 г.
Автор - снимка
Създател

Йохан де Смет Ван Дам. Снимка: Каменица

Марката "Каменица" има 18% от българския пазар на бира през 2005 г. според изследване на AC Nielsen, съобщи днес генералният мениджър на "Каменица" АД Йохан де Смет Ван Дам. "През миналата година са продадени почти 800 хил. хектолитра бира, а за последните 10 години българите са изпили над 650 млн. литра бира от тази марка," каза още де Смет.

През тази година пловдивската пивоварна отбелязва 125 години от основаването си. През 1881 г. трима швейцарци построяват предприятие за производство на бира в Пловдив и регистрират първата българска търговска марка бира - "Каменица".

През 1995 г. белгийската компания Интербрю купи "Каменица", а след това добави още четири български пивоварни в портфолиото си. В момента работят само предприятията в Пловдив и Хасково, обединени в "Каменица" АД. От миналата година собственик на българското дружество е ИнБев, компания, създадена след сливането на Интербрю и АмБев.

За периода 1997-2005 г. в "Каменица" са инвестирани 86,3 млн. лв. Според де Смет все още е рано да се каже какви ще бъдат инвестициите за тази година, като това ще стане ясно в края на февруари, когато ИнБев обяви резултатите за 2005 г. и плановете си за тази година.

През миналата година според данни на съюза на пивоварите в България, "Каменица" АД е продала 1,448 млн. хектолитра бира, което я поставя на първо място сред българските пивоварни компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:17 | 20.08.22 г.
fallback