fallback

Загорка АД с 4,747 млн. евро печалба преди данъци

През 2005 г. „Загорка” реализира 1,415 хектолитра бира (при общ обем на българския бирен пазар от 4,642 хектолитра), като по този начин има 30,5% пазарен дял

15:10 | 03.02.06 г.
Автор - снимка
Създател

„Загорка” АД отчита печалба за миналата година от 4,747 млн. евро (по международни счетоводни стандарти) преди лихви и данъци, с 14,9% по-висока от печалбата за 2004 г., която беше 4,133 млн. евро, съобщиха за Investor.bg от компанията. Добрите финансови резултати на компанията са следствие от последователната маркетингова, дистрибуционна и производствена политика на „Загорка”.

През 2005 г. „Загорка” реализира 1,415 млн. хектолитра бира (при общ обем на българския бирен пазар от 4,642 млн. хектолитра), като по този начин има 30,5% пазарен дял. За добрите продажби и финансови резултати на компанията през миналата година допринася и въвеждането на пазара на следните нови опаковки: Загорка Магнум бутилка от 1,5 л, Хайнекен стъклена бутилка 50cl, Ариана стъклена бутила 50cl и Ариана тъмно пиво в стъклена бутилка 50cl и пластмасова бутилка от 1 литър.

През миналата година пивоварната е инвестирала 13,67 млн. лв., а от приватизацията на пивоварната през 1994 г. досега в развитието и оборудването АД са инвестирани над 160 млн. лв.

Загорка“ е първата пивоварна в Централна и Източна Европа, сертифицирана по Системи за управление на качеството ISO. През ноември 2005 г. компанията бе сертифицирана по нова Интегрирана система за управление (ИСУ) на качество и околна среда ISO 14 001:2004.

От началото на 2006 г. генерален мениджър на „Загорка” АД е Ян Дерк ван Карнебеек. “Конкуренцията на българския бирен пазар е голяма. Пазарът е много динамичен и иновативен. Ако искаме да вървим напред, е необходимо да се развиваме и винаги да сме на няколко крачки пред нашите конкуренти”, смята Карнебеек.

Генералният мениджър и екипът на „Загорка” АД ще съсредоточат върху три основни аспекта: силно и балансирано портфолио от печеливши търговски марки, гарантиращо висока рентабилност и дългосрочност на бизнеса; увеличаване на ефективността и капацитета на дистрибуционната система на компанията, както и постигане на по-голяма ефективност в производството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:28 | 14.09.22 г.
fallback