fallback

Големият интерес на холандски туристи към България се запазва

Очаква се също голяма част от туристите, планирали да посетят Турция да се пренасочат към България, поради съобщенията за птичи грип в южната ни съседка

16:53 | 19.01.06 г.
Автор - снимка
Създател

Въпреки че туристическите пакети за България надвишават ценовите равнища на някои екзотични дестинации, очаква се и през тази година тенденцията на висок ръст туристи от Холандия да се запази, съобщиха от Агенцията по туризъм. Това е било констатирано по време на участието на страната ни на туристическото изложение Vakantiebeurs в Утрехт, Холандия, което се проведе от 10 до 15 януари.

„Очаква се също голяма част от туристите, планирали да посетят Турция, да се пренасочат към България, поради съобщенията за птичи грип в южната ни съседка,“ съобщават още от агенцията.

Най-добре продаваните пакети за България на този пазар са море, културни обиколки, планински туризъм и ски, както и т.нар. Fly and Drive. „Участието на българските туроператори напълно съвпадаше с исканията на холандските им колеги и посетителите на изложението“, посочват от агенцията. България присъства в каталозите на над 30 от най-големите холандски туроператори.

„Българското участие предизвика много голям интерес. На щанда се показваше имиджовия филм за България, произведен от Агенция по туризъм, и се разпространяваха серията от общи брошури за страната ни,“ допълват от Агенцията по туризъм.

Холандците са една от най-пътуващите нации в целия свят. Те имат две или три задгранични пътувания през годината. Въпреки всеобщото схващане, че нацията обеднява, жителите на Холандия не биха се лишили от тези пътувания. Поради географските специфики на страната, туристите търсят основно слънчеви дестинации. Друг добре продаван продукт са планините. Наблюдава се тенденция към намаляване търсенето на къмпинги за сметка на организираните пътувания.

България участва за седми път на туристическото изложение с щанд на площ от 50 кв. м. На него освен Агенцията по туризъм се представиха и седем български фирми - “Албена”, “Балкантурист”,”ДМ Травел”, “Интер Джет Турс”, “Кентавър 45”, “Темпора Травел” и “Холанд Рейзцентрум”, както и Община Смолян. Страната ни бе представена на още 21 щанда, като на тези на Vamos Vakanties и D-Travel бе ексклузивна дестинация.

Пазар Холандия е от традиционните за българския туристически продукт. През 2004 г. България е била посетена от 25 874 туристи от Холандия, което е ръст от 19,09% спрямо 2003г. През първите 10 месеца на 2005 г. холандските туристи в България са 30 315, с 48,06% повече от същия период на 2004 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:01 | 12.09.22 г.
fallback