fallback

Печалбата на Бояна филм за 2005 г. нарасна 7 пъти до 192 хил. лв.

За периода 1997-2005 г. са направени инвестиции за над 4 млн. лв., а капиталът на дружесвтото включва 302 хил. кв. м земя в Бояна, 14 хил. лв. м сграден фонд, почивни бази и др.

15:37 | 18.01.06 г.

„Изминалата 2005 г. е най-успешната за последните пет години с рекордно високи приходи“, съобщи Евгений Михайлов, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на Бояна филм ЕАД по време на пресконференция на тема „Киноцентър Бояна-Какво иска да продаде държавата. Отчет за дейността и състоянието на „Бояна филм“ през 2005 г.

От отчета на дружеството става ясно, че приходите на „Бояна филм“ за 2005 г. са 6,307 млн. лв., срещу 5,879 млн. лв. за 2004 г.

Печалбата след облагане е 192 хил. лв, срещу 27 хил. лв. за 2004 г., или покачване над 7 пъти за година.

За периода 1997-2005 г. са направени инвестиции за над 4 млн. лв.

В капитала на дружеството са включени 302 хил. кв. м земя в Бояна, 14 хил. лв. м сграден фонд, пет почивни бази, три апартамента, осветителна, снимачна и звукозаписна техника и др., уточни Михайлов. Бояна филм няма никакви кредити и задължения, дружеството за девета поредна година реализира печалба, уточни той.

Той също така посочи, че след 15 часа Бояна филм ще внесе искане към данъчните органи за финансова ревизия за 2005 г., заявявайки, че за предходните години не са установени злоупотреби.

Николай Волев, член на Съвета на директорите на дружеството, изрази учудването си от неуважението към молбите и протестите на българските кинаджии и множеството съпътстващи ги организации, които се опитват да спрат сделката за продажбата на Киноцентъра на Ню Имидж. Той определи сумата по сделката като „кирливи 5 млн. евро“, а одобряващият сделката според Волев е „или кръгъл идиот, или безнадеждно корумпиран“.

Според кинорежисьора и оператор Радослав Спасов, също член на СД на Бояна филм, изборът на Ню Имидж не е удачен и поради факта, че това е фирма продуцент, а не такава за цялостни киноуслуги, и по този начин реално с български субсидии ще се подпомагат американски фирми.

Америка освен като монополист в разпространението на фирми ще стане и монополист в производството им, като чрез закупуването на Бояна филм те ще станат два пъти по евтини, смята Спасов.

Процедурата по приватизация на Бояна филм започна през 1999 г. В понеделник тази седмица АП официално обяви, че продажбата на 95% от Бояна филм е одобрена. Предстои подписване на договора.

Ню Имидж България бе избрана за участник, спечелил конкурса за приватизацията на Киноцентъра на 24 юни 2005 г. Компанията предложи цена от 12,224 млн. лв. и инвестиции в размер на 30,511 млн. лв. за 446 426 броя акции, представляващи 95% от капитала на “Бояна филм” ЕАД.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:25 | 18.01.06 г.
fallback