fallback

Защо в търговския стокообмен с Белгия печели износът?

Различен е размерът на подкрепа на бизнеса в двете държави, коментират посланик Фредерик Морис и Кристоф Де Мил, председател на Бизнес клуб „Белгия-България-Люксембург“

12:38 | 04.12.20 г.

Времената са предизвикателни и годината е особено трудна за икономическите връзки, но Европа е предприела адекватни мерки за справяне с кризата. На това мнение са Фредерик Морис, посланик на Белгия в България и Кристоф Де Мил, председател на Бизнес клуб „Белгия-България-Люксембург“.

В интервю за предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria Н.Пр.Фредерик Морис коментира, че числата и статистиката през настоящата година са се променили и то не в желаната посока, когато говорим за търговията между България и Белгия.

„За отбелязване е, че износът от Белгия към България намаля повече, отколкото износът на България към Белгия през 2020 г. Тенденцията в последните 7-8 месеца е за спад с около 20% в стойността на износа на белгийски стоки към вашата страна. А експортът от България към Белгия остава почти без промяна. Трябва да знаете, че в нормални години белгийският износ на Белгия към България възлиза на 700-800 млн. евро, а в обратна посока износът е за над 900 млн. евро“, цитира данни от стокообмена посланикът.

Според него все пак България има положителен търговски баланс с Белгия, което „ще прoличи и тази година, въпреки че числата ще бъдат малко по-ниски“. 

Кристоф Де Мил коментира мерките в двете държави, които са предприети в подкрепа на бизнеса по време на пандемията. По думите му почти няма разлика между тях, освен в размера на подкрепата.

„И в двете страни има мораториум по плащанията на заемите, кредитна ваканция, временни мерки в подкрепа на заетостта. Има заемни програми в подкрепа на бизнеса. Но ще ви дам пример – в Белгия също има гаранционна програма за нови кредити на фирмите, но мащабът е различен. Там говорим за програма, гарантираща 50 милиарда евро кредити“, отбелязва председателят на Бизнес клуб „Белгия-България-Люксембург“.

Кристоф Де Мил посочи, че всеки бизнес може да бъде приведен в съответствие с мерките, но проблемът идва от това, че когато обекти като ресторанти и магазини са отворени, това стимулира хората да се разхождат навън, а това движение води до разпространение на вируса.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:24 | 12.09.22 г.
fallback