fallback

Българският конгресен туризъм все още не е достатъчно развит

Тези, които идват у нас с цел участие в конгреси, изложения, панаири и други подобни прояви, харчат много повече от обикновените туристи

15:21 | 02.12.05 г.
Автор - снимка
Създател

Пол Флакет; снимка: Investor.bg

България трябва да се открие към света и да покаже какво може да предложи в областта на конгресният туризъм, каза днес на пресконференция Пол Флакет, изпълнителен директор на международното търговско изложение за конгресен туризъм - IMEX, което се провежда във Франкфурт. "Страната трябва да развира по-активно конгресния туризъм, защото той има голям потенциал," допълни Флакет.

Според него страната има големи възможности в тази област, защото има много добри хотели, конгресни центрове, както и потенциал за съпътстващи прояви. "Покажете уникалните неща от страната си, както това правят другите. Основни конкуренти на България са страните от региона, а в момента те са доста по-напред в конгресния туризъм," каза още Флакет.

Той допълни, че едно от най-важните неща за успеха на страната в тази област е обучението на подходящи кадри. Тези кадри трябва да могат да посрещат гостите още от самолета и да направят престоя им в страната полезен. "Гостите трябва да получават най-доброто и да искат пак да се върнат в България, вече дори като обикновени туристи, а не по работа," каза Флакет.

"Тези, които идват с цел участие в конгреси, изложения, панаири и други подобни прояви, харчат много повече от обикновени туристи. Един участник в такова събитие, което трае между три и десет дни, обикновено харчи повече от две хиляди евро, докато същите пари се харчат от обикновен турист за доста по-дълго време," каза Мартин Колб, председател на Борда на директорите на Българската организация за конгресен туризъм и генерален директор на Радисън САС.

Според Колб организацията ще работи през следващата година за популяризирането на България, както и за организиране на повече конгресни прояви у нас. За пример той даде Унгария, в която се провеждат около 80 прояви годишно, Словения с 32 прояви и Чехия с 63, докато за България през тази година те са били 10.

"България трябва да се превърне от позната дестинация за морски и зимен туризъм в истинска туристическа страна," каза заместник-министърът на културата Димитър Хаджиниколов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:39 | 02.12.05 г.
fallback