fallback

„България Ер“ източвана чрез неизгодни лизинги и търговски договори

Синдикати обявиха, че свалят доверието си от ръководството на авиокомпанията и ще сезират прокуратурата за установените и документирани нарушения

14:13 | 17.11.05 г.

Чрез търговски договори, реклами, неизгодни лизинги, чрез преотстъпване на полети на други авиокомпании и неизгодно купуване на резервни части националният ни авиопревозвач "България Ер" се източва преди неговата приватизация.

За това алармираха днес представители на Съюза на летците от гражданската авиация /СЛГА/, Съюза на транспортните синдикати в България към КНСБ и Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" в авиокомпания "България Ер", съобщи Dnes.bg, позовавайки се на БТА.

Те обявиха още, че свалят доверието си от ръководството на авиокомпанията и ще сезират прокуратурата за установените и документирани нарушения.

Конкретни документи не бяха показани на журналистите с аргумента, че има подписана декларация за конфиденциалност. В момента синдикатите разполагат с пет такива документа и ще ги внасят по един седмично в Главната прокуратура.

Скоро ще бъде поискана финансова ревизия, заяви Екатерина Йорданова, представител на КНСБ в авиокомпанията.

Освобождаването със заповед на транспортния министър вчера на един от двамата изпълнителни директори - Константин Тасков, и запазването му в същото време в Директорския борд на летците синдикалистите определиха като "козметична промяна", с която няма да се задоволят.

Сред примерите за финансови нарушения бяха посочени пропуснати ползи за компанията от сключени търговски договори в размер на 200-300 хиляди евро. За около 500 хил. лева за две години са загубите от реклама. По договор със скандинавска фирма, който е неприложим за авикомпанията, тя губи още 20 хил. евро.

Излизащото отскоро ново бордно списание на "България Ер" е друга форма за източването й, каза Тодор Пенев, председател на СЛГА.

Договорът за издаването на списанието е подписан еднолично от Константин Тасков и не е съгласуван с Борда на директорите, и това е едно от най-големите му нарушения, обяви Наташа Витанова, представител на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа".

Тя допълни, че всички приходи от реклама отиват единствено при издателя и в авиокомпанията не влиза нито стотинка.

Другата форма на източване са неудачните лизингови договори на 9-те самолета, взети евтино от латиноамериканска държава през юни. Поради лошото им техническо състояние обаче, те са летели до момента общо 52 дена, вместо необходимите 122 дена и това е за сметка на данъкоплатците, коментира Тодор Пенев.

"България Ер" е преотстъпила общо 98 полета на други авиокомпании срещу 1550 евро на час, съобщи още Пенев. Заради намаления пътнически поток, резултат на лош мениджмънт, националният ни превозвач губи огромни средства, твърдят от синдикатите.

Огромно перо от бюджета на финансите е изтекло за купуването на скъпи резервни части, поръчани чрез фирми в последния момент, защото авиокомпанията няма практика за набавяне на резервни части на склад, посочиха те.

Засега не предвиждаме стачни действия, но такива не са изключени, подчертаха синдикалните лидери в "България Ер".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:25 | 13.09.22 г.
fallback