fallback

Застудяването намали потреблението на бира през октомври

Основната причина за по-ниската реализация на бира е застудяването на времето и затварянето на временните летни бирарии, в които се сервира наливна бира

12:51 | 10.11.05 г.
Автор - снимка
Създател

Компаниите, членове на съюза на пивоварите в България, са продали общо 261 990 хетолитра бира през октомври, като намалението спрямо предходния месец септември е с 28,3%, съобщиха от съюза. Реализацията намалява и спрямо октомври 2004 г., когато са продадени 288 310 хектолитра бира.

Основната причина за по-ниската реализация на бира е застудяването на времето и затварянето на временните летни бирарии, в които се сервира наливна бира. Все още обаче продажбите за целия десетмесечен период са малко по-големи от същия период на миналата година. От началото на годината до края на октомври са продадени 3,768 млн. хектолитра бира, с 1,6 на сто повече от 3,707 млн. хектолитра за десетмесечието на 2004 г.

През октомври най-големи продажби са реализирани от „Загорка” АД – 93 715 хектолитра, следвана от „Каменица” с 85 633 хектолитра и „Карлсберг България” с 55 169 хектолитра. Първата и третата пивоварни компании намаляват продажбите си спрямо октомври миналата година, а "Каменица" ги запазва на почти същото равнище.

Най-големи продажби за десетмесечния период обаче са направени от "Каменица" (1,305 млн. хектолитра), следвана от "Загорка" с 1,238 млн. хектолитра и "Карлсберг България" със 798 708 хектолитра.

За да има по-точни данни на продаденото количество бира за октомври и десетте месеца на годината, към данните на съюза на пивоварите трябва да се прибавят продажбите на “Леденика и ММ” и “Пивоварна София”, които не са ги предоставили на съюза.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:58 | 11.09.22 г.
fallback