Много малка е вероятността с този концесионер, при този договор, да се стигне до започване на строителството на автомагистрала "Тракия", обяви пред журналисти днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.
След заседанието на Министерския съвет той уточни, че причина за тази позиция са натрупаните проблеми по отношение на общественото мнение, мнението на организации, свързани с неправителствения сектор и остарелите икономически условия, при които е правен договорът.
Според регионалния министър това означава, че ако обектът започне при условия, които не са максимално близки до реалните, при завършване стойността му ще бъде два или три пъти по-висока.
Аз не искам да си поставям подписа под такава концесия или такъв обект, за който предварително знам, че ще завърши два или три пъти по-скъпо, подчерта Гагаузов, цитиран от Dnes.bg.
Преди правителственото заседание министър Гагаузов подчерта, че защитава строителството на магистралата, а не концесионирането й.
Искам да започне изграждането на магистралата по най-бързия начин, а по какъв договор, с нова концесия или с национално финансиране, ще реши Министерският съвет, заяви министър Гагаузов.
Попитан какъв ще е размерът на неустойките по договора, министърът каза, че ако се стигне до плащане на наустойки, решение ще вземе съдът.
Законопроектът за концесиите е в процес на съгласуване, предполагам, че другата седмица би могло да приключи съгласуването и да бъде внесен в МС, каза още Гагаузов.
Още по темата: ВАС задължи МС да предостави редица документи по сделката за „Тракия“
Готвят нов търг, ако съдът обяви концесията за „Тракия“ за невалидна