fallback

Българските млечни продукти възстановяват пазарните си позиции в чужбина

17:03 | 26.09.05 г.
Автор - снимка
Създател

През последните 4-5 години се очертава положителна тенденция за нарастване износа на мляко и млечни продукти от България. През 2004 г. износът е увеличен с 6393 тона в сравнение с 2001 г., което е 68% ръст, а спрямо 2003 г.

увеличението е от 8 на сто, се казва в доклада на изпълнителния директор на Асоциацията на млекопреработвателите в България Михаил Велков.

Очакванията са тази година количествата да нарастват с още 8%. Тези показатели сочат, че оригиналните български млечни продукти постепенно възстановяват позициите си на външните пазари.

„Увеличение с 14 - 17 на сто бележат и експортните цени. Трудно възстановяваме обаче позициите си в Русия и някои арабски страни“, отбелязва Велков. В замяна но това според него се разширява пазарната ниша на сирената и кашкавалите ни в САЩ, Гърция, Австралия и Германия. Износът за ЕС се стимулира от договорените безмитни квоти, които до периода 30 юни 2006 г ще станат 7000 тона.

Основните количества в износната листа са на сиренето и кашкавала - 96 на сто от целия износ, или 15 228 тона. Над 60% са млечните продукти от овче мляко. Като основен проблем за качеството на млякото остава раздробеността на фермите ни и ниският производствен капацитет. Над 51 на сто от предприятията преработват едва до 2 тона, само 25 предприятия от общо 273-те фирми в бранша са с 90 до 150-тонен капацитет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:24 | 14.09.22 г.
fallback