fallback

Предлагат до 5% от приходите от туризъм да отиват за реклама на България

14:22 | 25.09.05 г.
Автор - снимка
Създател

В новия държавен бюджет за 2006 година да бъде определен специален фонд за световна реклама на България като туристическа дестинация. В този фонд да влизат от 3 до 5% от нетните приходи в бюджета, които осигурява международният туризъм. Това предлага председателят на Общински съвет Несебър Димитър Янков в официално писмо до Комисията по бюджет и финанси в парламента, Министерството на финансите, Министерството на икономиката и енергетиката и Министерския съвет.

Сега целият ДДС от международния туризъм влиза в бюджета. По груби сметки, дори с минимални отчисления от 3 -5%, могат да бъдат осигурени между 5 и 10 милиона евро годишно, което позволява ефективна реклама на България като световна туристическа дестинация, каквато е практиката на всички туристически държави. Турция например отделя ежегодно по 20-30 млн. евро за тази цел, Гърция още повече средства, докато нашата Агенция за национална туристическа реклама разполага с бюджет от едва 2-3 млн. лева годишно, който е крайно недостатъчен, коментира Янков.

Чрез предлаганата нова схема за финансиране на туристическата реклама на България държавата ще инвестира в развитието на националната ни икономика, без да ощетява българския данъкоплатец, смята Димитър Янков.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:17 | 24.08.22 г.
fallback