Независимо от не дотам горещото лято, българите продължават да пият повече бира от миналата година. Това показват резултатите от дейността на компаниите, които са членове на Съюза на пивоварите в България. От началото на годината до края на август пивоварите от съюза са реализирали общо 3,141 млн. хектолитра бира, което представлява ръст от 2,58% спрямо същия период на миналата година, когато са били изпити около 3,062 млн. хектолитра, съобщиха от съюза за Investor.bg.
В тези данни не влиза реализацията на "Леденика и ММ", защото от тази компания не предоставят информация на съюза на пивоварите. Според груби изчисления това дружество е реализирало около или над 320 хил. хектолитра бира за осемте месеца на годината.
От началото на годината до края на юни реализацията на бира изоставаше като количество в сравнение с миналата година, но пиворите успяха да наваксат загубеното през юли и август и да направят ръст, основно чрез пускането на няколко нови марки на пазара, а също и чрез гъвкава ценова политика.
Общото количество на произведеното пиво за осем месеца е 3,295 млн. хектолитра, което означава, че за периода пивоварните са произвели повече бира, отколкото са реализирали. Синоптиците очакват септември да бъде топъл месец и по този начин пивоварните се подготвят да отговорят на евентуалното по-високо търсене в сравнение със същия месец на миналата година.
Лидерът по продажби за тази година - "Каменица" АД, върна загубената си през юли водеща позиция с реализирани през август 207 хиляди хектолитра бира. Тази компания е продала общо 1,067 млн. хектолитра бира за осем месеца. "Загорка" АД, която бе продала най-много бира през юли, през август с реализираните 188 хил. хектолитра е на второ място. Дружеството държи втората позиция и за осемте месеца с общо 1,032 млн. хектолитра.
Третата позиция е за "Карлсберг България" със 154 хил. хектолитра за август и 682 хил. хектолитра от януари до август. "Болярка-ВТ" е продала 41 хил. хектолитра бира през миналия месец и общо 291 хил. хектолитра за осемте месеца. Много по-малко са реализирали "Ломско пиво" и "Агрима", съответно 56 и 13 хил. хектолитра бира за осеммесечния период.