fallback

Бирата остава едно от любимите питиета на българите

Синоптиците очакват септември да бъде топъл месец и пивоварните се подготвят да отговорят на евентуалното по-високо търсене в сравнение със същия месец на миналата година

08:24 | 13.09.05 г.
Автор - снимка
Създател

Независимо от не дотам горещото лято, българите продължават да пият повече бира от миналата година. Това показват резултатите от дейността на компаниите, които са членове на Съюза на пивоварите в България. От началото на годината до края на август пивоварите от съюза са реализирали общо 3,141 млн. хектолитра бира, което представлява ръст от 2,58% спрямо същия период на миналата година, когато са били изпити около 3,062 млн. хектолитра, съобщиха от съюза за Investor.bg.

В тези данни не влиза реализацията на "Леденика и ММ", защото от тази компания не предоставят информация на съюза на пивоварите. Според груби изчисления това дружество е реализирало около или над 320 хил. хектолитра бира за осемте месеца на годината.

От началото на годината до края на юни реализацията на бира изоставаше като количество в сравнение с миналата година, но пиворите успяха да наваксат загубеното през юли и август и да направят ръст, основно чрез пускането на няколко нови марки на пазара, а също и чрез гъвкава ценова политика.

Общото количество на произведеното пиво за осем месеца е 3,295 млн. хектолитра, което означава, че за периода пивоварните са произвели повече бира, отколкото са реализирали. Синоптиците очакват септември да бъде топъл месец и по този начин пивоварните се подготвят да отговорят на евентуалното по-високо търсене в сравнение със същия месец на миналата година.

Лидерът по продажби за тази година - "Каменица" АД, върна загубената си през юли водеща позиция с реализирани през август 207 хиляди хектолитра бира. Тази компания е продала общо 1,067 млн. хектолитра бира за осем месеца. "Загорка" АД, която бе продала най-много бира през юли, през август с реализираните 188 хил. хектолитра е на второ място. Дружеството държи втората позиция и за осемте месеца с общо 1,032 млн. хектолитра.

Третата позиция е за "Карлсберг България" със 154 хил. хектолитра за август и 682 хил. хектолитра от януари до август. "Болярка-ВТ" е продала 41 хил. хектолитра бира през миналия месец и общо 291 хил. хектолитра за осемте месеца. Много по-малко са реализирали "Ломско пиво" и "Агрима", съответно 56 и 13 хил. хектолитра бира за осеммесечния период.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:51 | 04.09.22 г.
fallback